וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים בגדול

תמי נורה

11.6.2008 / 13:08

כדי להשיג את המטרה המיוחלת, צריך קודם כל להתמקד בה במחשבות שלנו. לא תמיד זה פשוט - החיים שאתה רוצה, מעגל שני

במעגל הראשון הבהרנו לעצמנו מה אנחנו רוצים, מהי המטרה והחלטנו לצאת לדרך. כדי להמשיך את תהליך היצירה, אנחנו זקוקים כעת למחשבות - מודעות, ברורות, חיוביות ומדויקות. אם נצליח להתמקד במחשבות שלנו, להיצמד אליהן בנחישות ולכוון אותן למטרתנו, נצליח ליצור כל מה שנרצה.

בכדי לעשות זאת עלינו להבין קודם את "חוק המשיכה", חוק אוניברסלי מרכזי, שלפיו "דומה מושך דומה". את התופעה הזו אתם מכירים היטב מחיי היומיום: אנשים שאוהבים כדורגל יתרועעו עם אלה שאוהבים כדורגל. ביום בו אתה מחייך ושמח, תפגוש את האנשים השמחים שיחייכו אליך. כמו כן, מחשבה מסוג מסוים - מושכת אליה מחשבות רבות הדומות לה.

כשאתה מתגעגע לאהובתך ועולה בך מחשבה אחת חיובית כלפיה, אם תמשיך לחשוב עליה – תבחין בכך שעוד ועוד מחשבות טובות יצטרפו למחשבה הראשונה. תוך זמן קצר, יתחילו המחשבות הטובות למשוך אליהן גם רגשות טובים ואז תיווצר תאוצה מחשבתית ורגשית. לפתע תפליג במחשבה לעבר, שם תמצא עוד מחשבות דומות וחיזוקים לתחושה הטובה שנוצרה בתוכך.

מה שהתחיל במחשבה אחת יהפוך במהרה לחוויה רגשית שיכולה להוביל אותך לפעולה. למשל, להרים את השפופרת ולהתקשר אליה. מצבור של מחשבות דומות הוא כמו "מגנט", שמחפש ומושך אליו מהיקום שסביבנו, אנשים ונסיבות שתואמים את מה שחשבנו עליו. זהו חוק המשיכה בפעולה.

בלי תירוצים

דרך נוספת להסביר את החוק היא להבין ש"במה שאתה מתמקד אתה יוצר" - הדבר בו אתה מתמקד, בין אם זה מחשבות, רגשות, רצונות או פעולות, הוא הדבר שאותו תמשוך אליך. "להתמקד" פירושו לחשוב על מה שאתה רוצה, להתרכז בדבר, לרצות אותו, לחוות אותו ולפעול בצורה מתוכננת בדרכים רבות לקראתו.

זוהי עמדה אקטיבית שחותרת להשגת היעד, להבדיל מעמדה קורבנית של תירוצים, הסברים וקיטורים "למה אי אפשר", ו"למה זה קשה". אם תתמקד בקשיים בשוק העבודה, או בזה שאתה כבר לא צעיר וחזק כמו פעם, ניתן להניח שלא תמצא עבודה. אך אם במקום זאת, תהיה מציאותי, תתמקד בצדדים החזקים שלך ותחפש עבודה בנחישות, תמצא שאתה מקרב את עצמך למטרה.

עלינו לזכור שחוק זה הוא חשוב מאין כמוהו ולנסות לעבוד איתו, כלומר להבין ש"חוק המשיכה" ו"ספירלת היצירה" פועלים באותה מידה על יצירת דברים חיוביים או שליליים, בין אם אנחנו מודעים לעקרונות היצירה ובין אם לא. אם ברצוננו ליצור מציאות הטובה לנו, עלינו להיות מודעים ולבחור במחשבות, רגשות ופעולות חיוביים ולהתמקד בהם.

מחשבות מתוגברות

המחשבות שלנו הן גלי אנרגיה. הן חודרות לכל זמן ומרחב, ויוצרות באמצעות "חוק המשיכה" את המציאות שלנו. ברגע שנוצרת בראשנו מחשבה, אנחנו שולחים מעין גל ליקום ומתחילים "לחפש" ו"להזמין" באמצעותו את מה שאנחנו רוצים. לא תמיד נסיים את תהליך היצירה, אבל תמיד נגלה שאנחנו "מזמינים" אלינו את מה שחשבנו עליו.

כדי להצליח בתהליך היצירה, בפרט יצירת הדברים שקשים לנו להשגה, אנחנו זקוקים ל"מחשבות מתוגברות" - ברורות, חדות, מפורטות ומדויקות לגבי המטרה הרצויה. הרצון והמחשבות צריכים להיות כל כך ברורים, עד שמבוקשנו יראה בדמיוננו כתמונה שלמה, שכבר קיימת בפועל בזמן הווה. עלינו להחזיק בתמונה הזו בנחישות, לאורך זמן ובצורה בלתי מתפשרת, עד שהתמונה שיצרנו בדמיון תהפוך למציאות.

והנה תרגיל: כתוב את ה"מחשבות המתוגברות" שיש לך על היצירה שלך. כתוב כמה שיותר פרטים, היה חד וברור. ובעיקר, תעז להביע את מי שאתה, באופן שמשוחרר ככל האפשר ממה שלימדו אותך בעבר וממגבלות פנימיות כמו איך הדברים "צריכים להראות" או איך אתה "צריך להיראות" בעיני אחרים. כל יום, במשך שבוע, חזור וקרא את רשימת ה"מחשבות המתוגברות" והוסף לה עוד מחשבות, אם התווספו כאלה. החזרה הזו תבהיר ותחדד לנו את הרצונות שלנו ואת מי שאנחנו.

נדרשת התמקדות ועוצמה רבה כדי להיצמד ל"מחשבות המתוגברות" על הדבר שאנחנו רוצים, לאורך זמן ובלי הסחות דעת. לכן, אל תתנו לביקורת שלכם או של אחרים להפסיק את החשיבה הממוקדת. בנוסף, אל תאפשרו למציאות ה"לוקה בחסר" לבלבל אתכם ולעצור את התמונה המנטלית שיצרתם. ברור שאין לכם כרגע את מה שאתם רוצים, הרי אחרת לא הייתם מבקשים אותו.

להתמקד במטרה

בכדי שנוכל להתמיד בעשייה שלנו, עלינו קודם כל להיות מסוגלים להתמיד בחשיבה שלנו. כדי לעשות זאת, אני מציעה את "תרגיל הרכבת". כדי "להתאמן" ב"להחזיק" מחשבה לאורך זמן, דמיין את עצמך בתחנת רכבת, ממתין לפגוש חבר היקר ללבך. אתה עומד בצד אחד של הרציף וברציף שמולך מופיע החבר. הבט בו, אל תסיט את מבטך וברגע ששניכם עומדים ומביטים אחד בשני בשמחה ובגעגוע, חולפת ביניכם הרכבת. אל תניח לרכבת להסיח את דעתך, אל תעקוב אחרי תנועת הרכבת, המשך להביט ולהיות ממוקד בחבר שלך, גם כאשר הרכבת מסתירה אותו. אחרי כמה שניות חולפת רכבת נוספת ואחריה עוד אחת. אתה נשאר ממוקד בחבר שלך.

כמה דקות אחר כך, החלף את החבר שלך, שעומד ברציף ממול, בשלט עליו כתוב הדבר שאותו אתה רוצה, למשל, קידום בעבודה. התמקד בשלט ובמחשבות שלך על קידום בעבודה: עם מי תעבוד עכשיו, מה יהיה השכר שלך, כמה תוכל לתרום לארגון. אל תחשוב על שום דבר אחר. אם נכנסות מחשבות הפוכות או מטרידות, דימויים אקראיים מהיומיום, תמשיל אותם לרכבת, תן להם לחלוף על פניך כאשר אתה מביט בשלט ומחזיק במחשבות שלך בנחישות.

פיתוח יכולת המיקוד והמסוגלות להחזיק במחשבות, ברצונות ובתמונה המנטלית שיש לנו בראש לאורך זמן, היא מיומנות החשיבה החשובה ביותר להצלחה ביצירה שלנו והבסיס ל"תרגיל ספירלת היצירה", שבו נעסוק בהמשך. חזור על תרגיל זה פעם ביום, במשך 3-5 דקות במשך שבוע.

זה המקום להערה חשובה. מצד אחד, עליך להיות ממוקד ומפורט מאוד לגבי רצונותיך. מצד שני, עליך להישמר שלא "להינעל" על משהו או מישהו ספציפיים. להיצע אין גבולות. לעתים המכשולים שעלולים להופיע הם מחשבות מעורפלות ולא מדויקות. חלקנו יתקשה להישאר בפוקוס מחשבתי על היצירה יותר ממספר דקות מועט, או להתמיד ולחזור על התרגיל יומיום.
בשבוע הבא נדבר על איך המחשבות שלנו יוצרות באמצעות המוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully