וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת אריאל לא תוכר כאוניברסיטה

נעמה טלמור

11.6.2008 / 9:30

כך החליטה המועצה להשכלה גבוהה. "נכיר רק בתארים ממוסד שמוכר על ידנו ולא ממוסד שלא קיבל הכרה מהמדינה"

המועצה להשכלה הגבוהה קיבלה אמש החלטה כי אינה מכירה במרכז האקדמי באריאל כאוניברסיטה. משמעות ההחלטה: המועצה להשכלה גבוהה תנחה מעתה את המזכירות האקדמית וכן את הוועדה לתכנון ותקצוב לבחון בקשות להכרה בתארים שהוגשו על ידי המכללה האקדמית יהודה ושומרון ולא על ידי המרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון. בנוסף לכך, מתכוונת המועצה להשכלה גבוהה להמשיך את הדיון בנושא המכללה בישיבתה הקרובה ב-1 ביולי וזאת על מנת לקבל החלטות אופרטיביות נוספות ביחס למוסד ולהבטיח כי הפגיעה בסטודנטים הלומדים בו תהיה מזערית ככל שניתן.

המועצה להשכלה גבוהה הודיעה כי היא חוששת לפגיעה בסטודנטים הלומדים במכללה ובמיוחד באלו שקיבלו בימים האחרונים תעודה על סיום לימודיהם תחת השם "מרכז אוניברסיטאי", למרות שאת כל תקופת לימודיהם מתחילתם ועד לסיומם עשו במסגרת המכללה האקדמית.

"מבחינת המל"ג, קיבלנו החלטה שאנו נכיר רק בתארים ממוסד שמוכר על ידנו ולא ממוסד שלא קיבל הכרה מהמדינה ובמקרה הזה ממפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון". אמר פרופ' נחום פינגר, "כפי שהבטחנו לסטודנטים, בישיבה מיוחדת שקיימנו עמם לפני כשבועיים, אנו נשתדל לעשות כל שביכולתנו על מנת למזער את הפגיעה בהם ובמיוחד באלו שכבר לומדים במוסד עוד מהתקופה שטרם השינוי בשם שנעשה בניגוד לעמדת המדינה, ע"י מפקד כוחות צה"ל ובניגוד לעמדת המועצה להשכלה גבוהה".

"מדובר בהכרזת מלחמה"

"אנחנו לא מוכנים לשמש כלי משחק פוליטי בידי המל"ג ושרת החינוך", אומרים באגודת הסטודנטים באריאל. "לא ייתכן כי דווקא משרד החינוך אשר דורש מתלמידיו, ללכת בדרך האמת והיושר הוא זה המתנהג בדרך השקר".

הסטודנטים טוענים כי בהחלטת המל"ג ישנה הפרה בוטה וכי הצעד שננקט אינו תואם את הסיכום עימם בו נאמר כי לכל החלטה עתידית של המל"ג, לא תהיה פגיעה בקהל הסטודנטים הלומדים במוסד.

הסטודנטים מנסים לעכל את ההחלטה ובעיקר להבין את המשמעויות שהיא טומנת בחובה. "עומדים לרשותנו כלים רבים בכדי להיאבק ולהגן על הסטודנטים", אמר יוחאי דוידוביץ' יו"ר אגודת הסטודנטים באריאל, "אנו מרגישים כי מדובר בהכרזת מלחמה וכמובן, לא נשאר משקיפים מהצד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully