וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 28 הרוגים בהתרסקות מטוס בסודן

טלי גולדשטין

10.6.2008 / 2:12

מטוס נוסעים שעליו 217 בני אדם התרסק בנחיתה בשדה התעופה של חרטום, בירת סודן. "ראות לקויה גרמה למטוס להתרסק"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לפחות 28 בני אדם נספו בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם "איירבוס" בשדה התעופה של חרטום, בירת סודן, כך דיווח הלילה (רביעי) ראש שירותי ההצלה בנמל התעופה בחרטום.

ראש שירותי ההצלה מוחמד אוסמן מחגוב אמר כי עד כה נמצאו 123 ניצולים בהתרסקות המטוס שבו היו 203 נוסעים ו-14 אנשי צוות. המטוס הגיע לחרטום מעמאן, בירת ירדן. לפי הדיווחים, סטה המטוס מהמסלול לאחר הנחיתה בשל מזג אוויר בעייתי, ומיכלי הדלק שלו עלו באש. בחדשות ערוץ הטלוויזיה "אל ג'זירה" שודר סרטון בו מוצג המטוס כשהוא עולה בלהבות, בעוד צוותי החירום מנסים לכבות את האש בעזרת זרנוקי מים. כמו כן נראו אמבולנסים המגיעים למקום.

מפכ"ל המשטרה הסודנית מוחמד נאג'יב אמר כי "ראות לקויה בשל סופת חול גרמה למטוס להתרסק, להיחצות לשניים ולעלות באש. אנו סבורים כי מרבית הנוסעים הצליחו להיחלץ ולהציל את חייהם". נאג'יב הדגיש כי כרגע קשה להעריך בוודאות כמה נהרגו בהתרסקות.

"המטוס הגיע מעמאן ומסוריה ונחת בביטחה בשדה התעופה של חרטום. טייסיו שוחחו עם מגדל הפיקוח שהורה להם היכן לעצור. באותו רגע נשמע פיצוץ", אמר יוסוף איברהים, מנכ"ל שדה התעופה. "איננו יודעים אם הסיבה לפיצוץ היא תקלה טכנית".

לסודן היסטוריה של בטיחות תעופתית לקויה. בחודש מאי התרסק מטוס באזור נידח בדרום המדינה ובתאונה נהרגו 24 בני אדם, לרבות שרים בממשלה.

ביולי 2003, בואינג 737 של "סודן איירליינס" שהיה בדרכו לחרטום התרסק מיד לאחר ההמראה וגבה את חייהם של 115 הנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully