וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחייבות להחזרת הגולן - לפני מו"מ ישיר"

10.6.2008 / 21:11

סגן שר החוץ הסורי פייסל אל מקדד אמר כי על ישראל להסכים קודם כל לדרישות סוריה, לפני שזו תחדש את שיחות השלום בטורקיה

גורם בכיר בממשלת סוריה אמר היום (שלישי) כי לא ייערך משא ומתן ישיר בין סוריה לישראל עד שישראל תכיר בדרישות של דמשק, שאינן עומדות לפשרה. שיחות שלום עקיפות בין סוריה לישראל צפויות להתחדש בזמן הקרוב בטורקיה, המתווכת בין שני הצדדים מאז השנה שעברה.

סוריה דורשת את נסיגתה המלאה של ישראל לקווי הגבול של הארבע ביוני, 1967 בתמורה להסכם שלום. ישראל מתנה את הסכם השלום עם סוריה בכך שזו תרחיק עצמה מאירן ותנתק את הקשרים עם ארגוני חיזבאללה וחמאס.

"אני חושב כי מוקדם מדי לדבר על חידוש המו"מ הישיר בין שתי המדינות. יש תנאים מקדימים", אמר סגן שר החוץ הסורי פייסל אל מקדד. "אני מקווה שישראל תגיב לדרישותינו, שהן סיום הכיבוש של פלסטין והקמת מדינה פלסטינית, השבת הגולן הסורי ונסיגה מהשטחים הלבנונים הכבושים הנותרים", הוסיף.

ישראל וסוריה הודיעו בחודש שעבר כי פתחו בשיחות שלום עקיפות בטורקיה. אל מקדד סרב לאשר האם שיחות אלו יתחדשו בשבוע הבא. לדבריו, השיחות בטורקיה הם בחיתוליהן וסוריה מקווה שישראל רצינית לגבי הגעה להסכם שיביא ליציבות במזרח התיכון. "היעד שלנו הוא נסיגה ישראלית מכל שטחי הרפבוליקה הסורית. זהו הבסיס לפתיחה בשיחות ישירות" אמר אל מקדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully