וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה יוצא למלחמה ברשת האינטרנט

טלי גולדשטין

10.6.2008 / 20:42

הקמפיין של המועמד הדמוקרטי לנשיאות מעלה הילוך לקראת הבחירות הכלליות, ומגייס צוות שיילחם בשמועות הזדוניות בעולם הווירטואלי

ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, מגייס בימים אלו צוות בכיר חדש שמטרתו להילחם בקמפיינים מכפישים באינטרנט, המאיימים לעלות לסנאטור בקולות מצביעים בבחירות לנשיאות בנובמבר. כך דיווח היום (שלישי) ה"גרדיאן" הבריטי.

החטיבה החדשה היא חלק מהתרחבות עצומה של צוות הקמפיין של אובמה בעודו מגביר הילוך מהמירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית למירוץ לבית הלבן.

כמו כן, ילחמו אנשי צוותו של אובמה בנקודות תורפה אחרות בקמפיין, לרבות ההערות הפזיזות של אשת הסנאטור מישל. בפברואר, מתחה סינדי, אשתו של ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות, ביקורת על הרוח הפטריוטית של מישל אובמה לאחר שזו העידה על עצמה כי במהלך כל חייה הבוגרים לא התגאתה במדינתה, עד שבעלה החל לנצח בפריירמיז.

לדברי ברוקס ג'קסון, מנכ"ל "פקטצ'ק.אורג", ארגון אקדמי המפקח אחר אמיתות הצהרות שונות המתפרסמות במהלך תקופת הבחירות, שמועות כוזבות באינטרנט הופצו גם לגבי ג'ורג' בוש וג'ון קרי בבחירות ב-2004. עם זאת, לדבריו, "במקרה של אובמה, השמועות זדוניות ואכזריות". אחת מהשמועות החוזרות ונשנות היא לגבי העובדה שהסנאטור הנוצרי הוא למעשה שתול של ארגונים מוסלמים קיצוניים ושתפקידו לבגוד בארצות הברית.

מקיין סבל אף הוא מחרושת השמועות ברשת, בעיקר מצד וותיקי המלחמה בווייטנאם שחלקו על אמיתות עדותו לגבי היותו שבוי מלחמה בהאנוי במשך חמש שנים וחצי.

סקר חדש של חברת הסקרים "גאלופ" הראה שאחרי פרישתה של קלינטון מחזיק אובמה ביתרון של 48 אחוזים על פני 42 בלבד של מקיין. אובמה מוביל במדינות המפתח אוהיו ופנסילבניה, בעוד מקיין רושם יתרון בפלורידה. בווירג'יניה, מדינה עליה מסתמכים הרפובליקנים באופן מסורתי, מוביל מקיין ב-1% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully