וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאיימת בסנקציות חדשות על אירן

טלי גולדשטין

10.6.2008 / 19:03

בוש, הנמצא בביקור אחרון ברחבי אירופה בתוקף כהונתו כנשיא ארה"ב, אמר כי אירן גרעינית תהווה "סכנה גדולה" לשלום העולמי

האיחוד האירופי וארצות הברית איימו על אירן בסנקציות נוספות במידה וזו לא תשעה את העשרת האורניום. לפי דיווח רשת BBC, על האמצעים החדשים הכריז היום (שלישי) נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש במהלך ביקורו בסלובניה. האמצעים הנוספים יכללו "צעדים להבטיח כי הבנקים באירן לא יוכלו לתמוך יותר בטרור", נאמר בהצהרה המשותפת. בוש אמר גם כי אירן גרעינית תהווה "סכנה גדולה עד מאד" לשלום העולמי.

"העם האירני יכול לבחור בבידודו או במערכת יחסים טובה יותר עם העולם כולו אם יחליט באופן שניתן לאמתו להשעות את העשרת האורניום", אמר בוש. "האירנים החליטו להתעלם מהסוכנות לאנרגיה אטומית בעבר ולפיכך אסור לבטוח בהם עם אורניום. עכשיו הזמן לדיפלומטיה חזקה", הוסיף.

בוש אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת סלובניה יאנז ינסה ונשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל בארוסו לאחר מפגש פסגה בין המנהיגים. בוש עורך השבוע את ביקורו האחרון במהלך תקופת כהונתו כנשיא ארצות הברית באירופה. במסגרת הביקור יגיע בוש בנוסף לגרמניה, איטליה, צרפת, הוותיקן ובריטניה.

בהצהרה נקראת טהרן להיענות לדרישת מועצת הביטחון של האו"ם לעצור את העשרת האורניום כחלק מתוכנית הגרעין שלה. "ניישם במלואן את הסנקציות הקיימות. כמו כן, אנו מוכנים להטיל סנקציות נוספות במידת הצורך. נמשיך לעבוד יחדיו וננקוט בצעדים על מנת להבטיח שהבנקים האירנים לא ינצלו לרעה את מערכת הבנקאות הבינלאומית לתמיכה בטרור ובהתחמשות", נאמר בהצהרה.

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה שלושה סבבים של סנקציות נגד אירן. אלו כוללות הגבלות על נכסי חברות ותנועתם ברחבי העולם של אזרחים אירנים המעורבים לפי החשד בפעילות גרעין.

בין שאר הנושאים שנידונו בפסגה: המשבר הפוליטי בזימבבואה, השינוי האקלימי, הסכם סחר עולמי וכניסת טורקיה לאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully