וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילת הקציר - של המכוניות הגנובות בשטחים

נתיב נחמני

10.6.2008 / 19:23

המשטרה פתחה היום במבצע איתור כלי רכב גנובים, ואכיפת התופעה של תיקון רכב בשטחים - תוך שימוש בחלפים ממכוניות גנובות

מערכת וואלה

(צילום: נתיב נחמני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יחידת אתגר של המשטרה הכריזה היום (שלישי) מלחמה על תופעת תיקון כלי רכב ישראלים בשטחים ויצאה למבצע החרמת כלי רכב רחב היקף שיימשך "עד שהתופעה תחוסל", לדברי מפקד היחידה.

במשטרה יודעים שגניבת המכוניות היא לא תופעה חולפת וסביר כי לא יצליחו למגרה לחלוטין. לכן, מנסה המשטרה כעת להלחם בתופעה של ישראלים המבקשים לתקן את רכבם בשטחים בשל המחיר הזול - שמקורו בחלפים המגיעים מכלי הרכב הגנובים. כעת, מטרת המשטרה היא להפוך את תיקון המכוניות בשטחים לעסק לא משתלם, ובכך להעביר את המלחמה בגנבים לתוך שטח ישראל – המגרש הביתי של המשטרה.

לפני כחודשיים נכנס לתוקפו תיקון לחוק "איסור תיקון כלי רכב בשטחי איו"ש", ולאחר חודשיים בהם המשטרה נתנה לחוק זמן "להיטמע" בקרב בעלי העסקים "המועדים לעבירה", הבוקר הם יצאו לפשיטה הראשונה מיני רבות במבצע שזכה לשם "תחילת הקציר".

20 אלף כלי רכב ישראלים שמועברים מידי שנה לתיקון בשטחי איו"ש ונזק כלכלי לקופת המדינה המוערך בשתי מיליארד שקל בשנה - אלו הנתונים איתם צריכה יחידת אתגר, הנלחמת בתופעת גניבות הרכב, להתמודד במבצע הנוכחי. "חלק מכלי הרכב שמועברים לשטחים, הם כלי רכב שעברו תאונות קשות והוגדרו כ'טוטל לוסט'", סיפר לוואלה! חדשות סנ"צ יהודה עטר, מפקד היחידה, "הרכבים האלו עוברים 'שיקום', ולפעמים אפילו מרכיבים שניים כאלו לרכב אחד – זאת תקלה בטיחותית מדרגה ראשונה וסכנה לכל הנוסעים בדרך".

מחזירים את המלחמה הביתה

מוקדם בבוקר התייצבו מאות שוטרים מלווים בעשרות רכבי גרר הפועלים בשירות המשטרה בבסיס מג"ב סמוך לקלקיליה. משם, לאחר תיאום עם צה"ל, נכנסו הכוחות לכפר נבי אליאס שבשטחי C ופשטו על עשרות המוסכים בכפר.

עשרות מכוניות הוחרמו במהלך המבצע, חלקן גנובות וחלקן הובאו על ידי בעליהם, באופן ישיר או על ידי מתווכים לתיקון בכפר. "אנחנו נזמן לחקירה את בעלי כלי הרכב האלו והם יצטרכו למסור לנו את גרסתם", אמר עטר וציין כי העונש המקסימלי הקבוע בחוק על העבירה הוא שלוש שנות מאסר.

אך למרות שידוע שתיקון כלי רכב במוסך שאינו מורשה יכול אף לעלות בחיי אדם, הענישה בנושא מקלה מאוד. ולמרות שגם במשטרה יודעים שאת גניבת הרכבים אפשר לצמצם אך לא לחסל, עטר הבטיח לחזור לכפר בקרוב ולהמשיך לפשוט על יישובים אחרים בשטחים עד שהמלחמה לפחות תחזור הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully