וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי הדין של פקיסטן בצעדה בעד הדמוקרטיה

גיל קדרון

10.6.2008 / 16:44

משתתפים ב"צעדה הגדולה" דורשים מהנשיא מושרף להחזיר לתפקידם את שופטי בית המשפט העליון שהודחו. "זהו יום היסטורי"

עורכי דין מכל רחבי פקיסטן החלו לצעוד בדרישה להשבת השופטים הבכירים שפוטרו על ידי הנשיא פרבז מושרף, בזמן שזה החיל שלטון חירום במהלך השנה שעברה. המפגינים קוראים להתפטרותו של מושרף, שמפלגתו נחלה מפלה קשה בבחירות האחרונות, ומעמדו מעורער ביותר.

בין היתר כונה הנשיא על ידי המפגינים "כלב של ארה"ב", בעקבות מערכת היחסים שלו עם ג'ורג' בוש, שכוללת מלחמה נרחבת בלוחמי אל קאעדה באזורים שבגבול עם אפגניסטן.

הממשלה החדשה חלוקה בדעתה בנוגע להשבת השופטים, ורבים מחכים לראות איזו גישה תנקוט כלפי המפגינים, מכיוון שכשהיו המפלגות באופוזיציה הלינו שוב ושוב על הפגיעה של מושרף בדמוקרטיה. הצעדה, שנקראת "הצעדה הגדולה", תגיע בהמשך השבוע לבירה איסלמבאד.

ערעור האיזונים והבלמים

בפקיסטן ישנם שלושה מוקדי כוח שמאזנים זה את זה, הנשיא, מפקד הצבא וראש מערכת המשפט. אולם זה שנים ארוכות שכל מי שמגיע לתפקיד הנשיא עושה ככל יכולתו על מנת לפגוע באיזונים ובבלמים, ונפטר מיריביו בכדי לבצר את כוחו.

כאשר מושרף תפס את השלטון בהפיכה ב-1999, כששימש כראש הצבא ונחלץ מניסיון של ראש הממשלה דאז נוואז שריף לחסלו. אחרי שהבטיח להעלות את קרנה של הדמוקרטיה במדינה שהוקמה ב-1947 על חורבות הקולוניה הבריטית בחצי האי ההודי, החל מושרף בפיטורים מסיביים של שופטים.

לצד עורכי הדין הצועדים יילכו גם פעילים חברתיים ופוליטיקאים. סאביהודין אחמד, אחד השופטים שהודחו מבית המשפט העליון ב-2007, אמר בפתיחת המצעד בעיר קראצ'י כי "זהו יום היסטורי, והוסיף, "השופטים יצאו על מנת להגן על המדינה ועל החוקה".

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully