וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: נחשפה הכנסייה העתיקה בעולם

טלי גולדשטין

10.6.2008 / 17:20

לדברי הארכיאולוגים, נבנתה הכנסייה הקדומה בין שנת 30-70 לספירה על ידי חסידיו הראשונים של ישו, שנמלטו מירושלים

ארכיאולוגים בירדן חשפו לטענתם את הכנסייה הראשונה בעולם, בת למעלה מאלפיים שנים. כך דיווח היום (שלישי) העיתון "ג'ורדן טיימס". "לפי הערכתנו, תאריך בניית הכנסייה הוא 30-70 לספירה", אמר עבדול קאדר אל-חוסאן, ראש מרכז ריהאב ללימודים ארכיאולוגים.

לדבריו, הכנסייה העתיקה התגלתה מתחת לכנסייה אחרת, כנסיית "סנט ג'ורג' " שנבנתה ב-230 לספירה בעיר ריהאב הסמוכה לגבול עם סוריה. "יש בידינו ראיות לכך שהכנסייה שגילינו שימשה את הנוצרים המוקדמים – 70 חסידיו של ישו", אמר חוסאן. נוצרים אלו, המתוארים במוזאיקה שנתגלתה כ-"70 תלמידיו האהובים של אלוהים והאלוהות", ברחו מרדיפות בירושלים והקימו כנסיות באזור צפון ירדן, הוסיף.

חוסאן ציטט מקורות היסטוריים המרמזים על כך שנוצרים אלו הסתתרו בכנסייה תת קרקעית ועזבו אותה רק אחרי שהשליטים הרומאים התנצרו אף הם. החוקרים מצאו כלים מקרמיקה שנוצרו בתקופה שבין המאה השלישית למאה השביעית לספירה, המרמזים לדעתם על כך שהנוצרים המוקדמים וחסידיהם התגוררו באזור עד שלהי השלטון הרומאי.

בתוך המערה נחשפו מושבי אבן ששימשו, לפי ההשערה, את הכמרים וגומחה חצי מעגלית הידועה בתור ה"אפסיס" - בה ממוקם לרוב המזבח המרכזי, עליו עורך הכומר את טקס התפילה. החוקרים גילו גם תעלה שלדעתם הובילה למקור מים .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully