וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אשמח לנהל מו"מ גם עם לבנון"

פנחס וולף

10.6.2008 / 16:02

ראש הממשלה אמר כי חלה התקדמות במו"מ עם הפלסטינים, והביע דאגה מחילופי הממשל הצפויים בארה"ב: "אני לא יודע מה יהיה אחרי בוש"

"הייתי שמח אילו לאחר הודעת הסורים על המו"מ שמתקיים עם ישראל, גם ממשלת לבנון היתה מודיעה שהיא מוכנה להיכנס למו"מ ישיר עם ישראל. אני רואה בכך הרבה יתרונות". כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה בירושלים.

לגבי המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינים אמר אולמרט, כי חלה התקדמות, אם כי עדיין אין "הסכמות מנוסחות". לדבריו, "אנחנו עובדים מתוך מטרה להגיע להגדרה מדויקת של תשתית הפתרון, במסגרת לוחות הזמנים שהצגנו כיעד".

ראש הממשלה עדכן את השרים על הפגישות שקיים בארצות הברית לפני כשבוע. הוא ציין, כי הפגישה בינו לבין הנשיא גורג' בוש עסקה בעיקר באיום האירני. "בהתנהלות מול האירנים יש הרבה מאוד שלבי ביניים, שההצטברות שלהם היא במאמץ קולקטיבי של כל המדינות החשובות בעולם, שיכול לגרום לשינוי המציאות שקשורה לאירן", אמר אולמרט. לדבריו, "לשם כך דרושה פעילות בינלאומית משותפת, אינטנסיבית ומתאומת".

אולמרט הביע דאגה מסוימת לקראת חילופי הממשל הצפויים בארה"ב. "אני לא יודע מה יהיה בממשל החדש", אמר. "עם זאת, אני יוצא מנקודת הנחה שכל נשיא אמריקאי ישמר את הידידות המיוחדת בין שתי המדינות, שבנויה על ערכים ואינטרסים משותפים". דבר אחד ודאי", הוסיף, "הממשל הזה ידידותי במיוחד, ואסור להחמיץ את היתרון. לכן מימד הזמן הוא בעל משמעות".

"חמאס מעוניין ברגיעה"

ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ, אמר בישיבת הממשלה, שהנהגת חמאס ברצועת עזה מעוניינת ברגיעה וממתינה לתשובת ישראל בעניין. לדבריו, "חמאס מודע לרוחות הנושבות בישראל וחושש מאפשרות של יציאה למבצע צבאי. לכן הוא האיץ את היערכותו".

ביידץ ציין, כי בסיוע אירן, הארגון חותר להצטייד ברקטות ארוכת טווח. "כבר יש בידיהם רקטות שמגיעות לטווח של למעלה מ-20 ק"מ, ובשבוע שעבר הם ירו לראשונה רקטה 107 מ"מ", אמר. באשר למו"מ בין ישראל לרשות, טען ביידץ, כי בניגוד לארה"ב וישראל, הפלסטינים ספקנים לגבי האפשרות שייחתם הסכם בין הצדדים עד סוף השנה.

ביידץ התייחס בסקירתו גם לאירן. לדבריו, מתחילת 2008 חל שיפור משמעותי בקצב שבו היא צוברת אורניום מועשר. הוא ציין, שההתפתחויות בלבנון מחזקות את אירן, וכך גם הסדקים בחזית הבינלאומית, בדגש על הקשיים שרוסיה וסין מערימות על החרפת הסנקציות נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully