וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "המצב בנמלים יביא למחסור במזון"

נעמה טלמור

10.6.2008 / 15:34

שוחררו התרופות שעוכבו בנמלים, אך מזון רב עדיין מעוכב על ידי פקחי משרד הבריאות, שזועמים על האישום נגדם בפרשת רמדיה

שר התמ"ת אלי ישי אמר הבוקר (שלישי) במהלך ישיבת הממשלה כי בכוונתו לבחון את ההיבטים המשפטיים הכרוכים בהוצאת צווי אכיפה לשם זירוז בידוק המזון המעוכב בנמלי ישראל. ישי הזהיר ממצב של סכנה במחסור במזון בכלל ומזון לתינוקות בפרט, ואמר כי "למשבר הנוכחי יש השלכה כפולה, מחד מצוקת הרעב של התינוקות בזמן הקרוב, ומאידך השלכה כלכלית שתוביל לייקור מוצרי המזון לתינוקות וההשפעה הקשה על משק הבית המשפחתי".

בלשכת המסחר טוענים, כי עובדי משרד הבריאות שינו את דפוסי הפעולה בהם נהגו עד כה, בתחנות ההסגר ובנמלים, וישנו קושי רב בשחרור מזון המיובא לארץ. היבואנים טוענים להשחתת מזון ולחוסר במזון חיוני בשווקים ובבתי החולים. זאת, בעקבות החלטת פרקליטות המדינה להגיש כתבי אישום נגד נושאי משרה במשרד הבריאות בעניין "פרשת רמדיה".

שר הבריאות, יעקב בן יזרי אמר הבוקר, כי "צר לי על ששיקולים שאינם מקצועיים נטו נכנסים למשוואה של הטיפול בשחרור מזון ומוצרים אחרים. ככל שאנו יכולים להשפיע על שיקול הדעת המקצועי של הגורמים בשטח – נעשה זאת". כמו כן פנה השר לראש הממשלה בבקשה להקצות תקציבים נוספים לפקחים על מנת לזרז את פעילות הבידוק ובתוך כך לשחרר את המזון "התקוע" בנמלים.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר הבוקר בתגובה כי הוא מעריך את העובדה שניתנה הוראה לשחרור מיידי של מזון רפואי מהנמלים- ונראה כי משרד הבריאות מתחיל לעבוד בכיוון הנכון. "יחד עם זאת, על מנת לפתור את הבעיה באופן ממשי, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, יש צורך בהנעת המערכת". עוד הוסיף כי "אם המסקנה היא שהצוות הקיים אינו יכול לבצע את העבודה, יש לנייד מיידית עובדים נוספים, על בסיס זמני או קבוע. כמו כן, יש לפעול מיידית לתיאום עם המכס לגבי שחרור מיידי של אלפי המכולות שיש בהן מזון רגיל- כגון פסטות, קמח, חומוס, סוכר ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully