וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשע שנות מאסר לצעיר שהורשע בסיוע לטרור

קובי מנדל

10.6.2008 / 15:08

מסרי חמזה הורשע במגע עם סוכן זר, סחר בנשק והחזקתו וירי באזור מגורים "למען בצע כסף", במסגרת סיוע לארגון טרור

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) תשע שנות מאסר בפועל על מסרי חמזה, תושב כפר קרע בן 24, שהורשע על פי הודאתו במגע עם סוכן זר, סחר בנשק והחזקתו וירי באזור מגורים. כמו כן נגזרו על חמזה שלוש שנות מאסר על תנאי.

השופטים יוסף אלרון, כמאל סעב ומשה גלעד ציינו כי כיבדו את הסדר הטיעון שהושג עם חמזה "שכן הינו ראוי וסביר ונותן ביטוי הולם למכלול השיקולים הרלוונטיים לעניין".

לפי כתב האישום, בו הודה חמזה, בין השנים 2005–2007 הוא עמד בקשר עם שאהר חניני, פלסטיני תושב קלקיליה, שעמד בראש ארגון "חללי אל אקצא", המוכרז כהתאחדות בלתי מותרת, ונחשב לפעיל טרור.

על פי ההרשעה, קיים חמזה מגע עם סוכן זר ביודעין, קשר במספר הזדמנויות קשר עם שאהר לבצע שירות בשביל הארגון, רכש, החזיק, נשא והוביל כלי נשק ותחמושת במספר הזדמנויות, לרבות רכישת אקדח, ורובה אם 16 ותחמושת עבורם, וכן סחר בנשק במספר הזדמנויות וביצע עסקאות אחרות בנשק. בנוסף, הוא הואשם בקניית שק אשלגן של 15 ק"ג והעברתו לידי שאהר לצורך ייצור חומר נפץ.

הרכב השופטים ציין כי "במעשיו אלה סייע הנאשם, בין היתר, לאלה החפצים לפגוע בביטחון המדינה ובתושביה, תוך עצימת עיניים אל מול הסכנה הטמונה במעשיו, וכל זאת, מתוך בצע כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully