וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "מחסור חמור בשירותי רפואה בדרום"

נעמה טלמור

10.6.2008 / 14:01

לפי נתונים שהוצגו היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, לכל אלף תושבים באזור יש רק מיטה וחצי בבתי החולים

תושבי דרום הארץ סובלים ממחסור חמור בשירותי רפואה. כך עולה מנתונים שהוצגו היום (שלישי) בפני חברי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. לפי הנתונים, של המרכז למחקר ומידע של הכנסת, המחסור מתבטא בכל המישורים.

מספר מיטות האשפוז לכל חולה הוא הנמוך ביותר בארץ: לכל אלף תושבים ממתינות בבתי החולים רק מיטה וחצי. זאת, אף שתוחלת החיים של תושבי הדרום קטנה ב-18 חודשים מתוחלת החיים הארצית (77.3 בדרום לעומת 78.9 ברחבי הארץ). גם מספר ניידות מגן דוד אדום באזור זה נמוך במיוחד.

"היכן שלא נחפש", אמרו גורמים בוועדת העבודה והרווחה, "נמצא מחסור". לדברי חברת הכנסת אורית נוקד (עבודה), "מדינת ישראל מדברת בשני קולות. מחד גיסא, היא מעודדת אנשים לעבור לגור בפריפריה, ומאידך לא מספקת להם מספיק שירותים בסיסיים על מנת שהתושבים יישארו לגור שם".

עוד ציינה נוקד, כי "המחסור בשירותי רפואה בפריפריה הוא חמור ביותר, ועל הממשלה לפעול בעניין בהקדם". בתוך חודשיים אמור משרד הבריאות למפות את הצרכים הרפואיים בפריפריה, וכך תוכל הוועדה לפעול להגדלת התקציבים לאזורים המקופחים.

מהדיון בוועדה עולה, כי אחת הבעיות העיקריות בהתמודדות עם המחסור בשירותי רפואה בדרום, היא שרופאים רבים אינם מעוניינים להעתיק את מגוריהם לאזור זה, שכן ההטבה הכלכלית המוצעת להם אינה "מפתה" דיה כדי לעשות שינוי שכזה. בנוסף, מכשור רפואי בסיסי כדוגמת (MRI) אינו מצוי בדרום, כך שהתושבים נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים כדי לעבור בדיקות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully