וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת זימבבואה שורפת אנשים למוות

גיל קדרון

10.6.2008 / 11:35

אנשיו של הנשיא מוגאבה שרפו את בנו הקטן של איש האופוזיציה ואת אשתו, שהיתה בהריון. בשבוע שעבר נשרפו שני פעילי אופוזיציה אחרים

האלימות מצד ממשלת זימבבואה לקראת הבחירות לנשיאות, שיתקיימו בסוף החודש הגיעה לשיאים מזעזעים חדשים, עם שריפתם למוות של ניאשה משוקו בן ה-6, ואמו, שהיתה בהריון. כך מדווח היום (שלישי) העיתון המוערך "טיימס" הלונדוני.

המטרה של מפלגת השלטון,ZANU PF, היתה אביו של הילד, בריאן ממובה, איש ציבור מחוזי שנבחר לתפקידו בבחירות ב-29 למרץ מטעם מפלגת האופוזיציה, ה-MDC. חמושים בשלוש משאיות הגיעו לביתו לאחר שהובטח להם לקבל 12,500 ליש"ט בעבור רציחתו.

החמושים נכנסו לבית בשמונה בערב, אולם ממובה הצליח לחמוק מהם. אז הם נעלו את המשפחה בפנים, שפכו דלק, והציתו את הבית. "תודה לאל שאחי הצעיר היה במקום, אחרת כולם היו נשרפים", אמר ממובה. "הוא לקח משם את אחייני, וחזר פנימה להציל את אשתי, אולם זה היה מאוחר מדי. 80 אחוז מגופה נשרף, בעוד בני נשרף כליל". אשתו, שהייתה בשבוע ה-18 להריונה, מתה מכוויותיה ביום שבת.

לפי עדותו של ממובה, שירד למחתרת שרק בגדיו לגופו, החמושים החלו להכות את שכניו, ורבים מהם הובהלו לבית החולים הקרוב. "כשהם עשו זאת, היה איתם גם איש המפלגה ZANU PF, שגר לידנו", הוסיף ממובה.

היסטוריה של אלימות

ביום רביעי שעבר פרצו מספר אנשים עטויים במדי משטרה למשרד של האופוזיציה בעיר ג'ררה, ירו בשישה אנשים ושרפו את המקום. שניים מהם נהרגו במקום, שניים אחרים אושפזו עם 30 ו-40 אחוזי כוויות, והשניים הנותרים נעלמו.

זימבבואה ידעה במהלך שנותיה פרצי אלימות פוליטיים קשים, שכללו גם בעבר שריפת אנשים. האלימות החלה בשנות השישים - אז נלחמה מפלגתו של מוגאבה, אז מורה צעיר ולוחם חופש, במפלגה מתחרה אחרת. הוא נלחם נגד השלטון המפלה של הלבנים של רודז'יה, וכשקיבלה המדינה עצמאות ב-1980, הוא הפך לראש הממשלה שלה, והיה לשליט היחידי שהעם הזימבבואי אי פעם ידע. אחת ההחלטות הראשונות שלו היה לשנות את שם המדינה לזימבבואה, על שם ממלכה אפריקאית משגשגת ששכנה בעבר באזור.

תחת שלטון מוגאבה ידעה המדינה הדרום אפריקאית טבח עם בבני הנדבלה, הקבוצה האתנית מתחרה לבני השונה, עליה נמנה הנשיא וממנה הוא שואב את תמיכתו. בתחילת המילניום החל מוגאבה ברפורמות נדל"ן, ועודד אלימות קשה כנגד בעלי האדמות הלבנים, שאלפים בודדים מהם החזיקו ב-50 אחוזים משטחי המדינה.

בבחירות שהתקיימו ב-29 במרץ הכריזה האופוזיציה על ניצחונה, אולם ועדת הבחירות עיכבה בכחודש את פרסום התוצאות. בסופו של דבר קיבל ראש האופוזיציה, מורגן צוונגיראי, יותר קולות, אולם לא מספיק בכדי להקים קואליציה, והוכרז על קיומו של סיבוב שני. מאז נעצר צוונגיראי בעת שהיה בדרכו לאסיפות בחירות, ושוחרר לאחר מספר שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully