וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב שרי הממשלה תומכים בפעולה בעזה

פנחס וולף

10.6.2008 / 10:56

בישיבת הממשלה קראו השרים לצאת לפעולה רחבה ברצועה. שר השיכון: "אסור להסתכן בכך שחמאס יכין עצמו לסיבוב הבא"

מרבית שרי הממשלה הביעו הבוקר (שלישי) בישיבת הממשלה תמיכה ביציאה לפעולה צבאית בעזה. לדברי שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס), "אנחנו חייבים לפעול, השאלה היא באיזה אופן. אי אפשר להסכים ל'רגיעה וירטואלית, אולם אם זו תהיה רגיעה רצינית יש על מה לדון". גם שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) תמך בפעולה, ואמר כי "על ישראל לצאת לפעולה נגד חמאס. אסור להסתכן בכך שהוא יכין עצמו לסיבוב הבא".

השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, הציג בישיבת הממשלה עמדת ביניים לגבי המבצע בעזה: "חייבים לקבוע למערכת הביטחון את היעד האסטרטגי מול הטרור מעזה - השמדת היכולות הצבאיות של החמאס בעזה לניהול מלחמת ההתשה נגד העורף בישראל. גם מבצע צבאי בעזה וגם רגיעה הם שלבים טקטיים האמורים לשלב את ישראל ביעד האסטרטגי. רק כך ראוי לדון בחלופות. אסור לנו להתאהב ברגיעה אלא בהקשר של השגת היעד".

שר הפנים מאיר שטרית (קדימה) הצטרף לדעת חבריו, והביע את התנגדותו "להפסקת אש שתנוצל על ידי חמאס להתחזקות ולא תחזיק מעמד לזמן ארוך", אך ציין כי יתמוך ברגיעה אם תותנה בשחרור גלעד שליט.

לעומתם, שר התרבות והספורט ראלב מג'דלה (העבודה) מתנגד ליציאה לפעולה צבאית: "למה עכשיו צריך לתקוף. המצרים מנסים לשחרר את שליט ולהביא ל'תהדיאה'. כבר חמש שנים אין כאן שקט ויש למצות תהליך של הידברות".

"דנו בנושאים בעלי חשיבות עליונה"

עם תום ישיבת הממשלה צפוי ראש הממשלה אהוד אולמרט לדון עם ה"מטבחון" – שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני – בשיתוף עם גורמים ביטחוניים, על האפשרות ליציאה לפעולה בעזה.

בישיבת הממשלה סקר אולמרט את ביקורו בארצות הברית, ותיאר את הנסיעה כבעלת חשיבות אסטרטגית. אולמרט סיפר לשרים כי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הגדיר את ההבנות בין ישראל לארה"ב. "דנו בנושאים בעלי חשיבות עליונה ואדווח על כך גם לשרים וגם בפורום שרים מצומצם יותר. נושאים החשובים למדינה יצאו מחוזקים כתוצאה מהביקור", אמר אולמרט.

בישיבה דנו השרים גם בנושאים נוספים. שר האוצר רוני בראון סקר לראשונה את דיוני התקציב של 2009, והתרכז בשלושה תחומים: ביטחון, חינוך ורווחה. ראש הממשלה התייחס בישיבה גם לתקיפת הרופא ד"ר מריוס גיא בשבוע שעבר, ואמר כי "אנו נתקלים בתופעה בלתי נסבלת של הכאת רופאים ואנשי צוות. זה עלול לפגוע קשות במערכת הבריאות של ישראל שהיא טובה,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully