וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק מחרים את הפסגה עם אסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.6.2008 / 14:19

לאחר ששני הנשיאים היו אמורים להיפגש היום בלוב, מסרו מקורביו של מובארק כי הוא אינו רוצה לפגוש פנים אל פנים את אסד

לאחר שבימים האחרונים דווח כי נשיא סוריה בשאר אסד ייפגש היום (שלישי) עם נשיא מצרים חוסני מובארק במהלך ביקורם בלוב, מסרו בכירים מצריים, כי מובארק לא יגיע לפגישה בלוב. בלוב נערכת היום ועידת פסגה בהשתתפות מספר מנהיגים ערבים כשבראשה יעמוד שליט לוב מועמר קדאפי. לוב השקיעה מאמצים רבים בחודשים האחרונים על מנת לתווך בין שתי המדינות, ולהביא לפגישה בין שני המנהיגים.

המקורבים של מובארק מסרו כי הנשיא המצרי לא יגיע לוועידת הפסגה משום "שהוא רוצה להימנע מלהיפגש פנים אל פנים עם אסד". מזה חודשים ארוכים שוררת בין מצרים לסוריה מתיחות קשה, שהגיעה לשיא לאחר שמובארק האשים את אסד בסיכול בחירתו של מישל סלימאן לנשיא לבנון.

מקורות דיפלומטיים בכירים מסרו לעיתון הפלסטיני "אל-מנאר" כי משום היותה יושבת הראש הנוכחית של הוועידה הערבית, החלה סוריה לפעול באופן רציני על מנת ליישב את המחלוקות בעולם הערבי ולהביא לאחדות.

בתוך כך, העיתון הסורי הרשמי למחצה "אל-ווטן" דיווח, כי סוריה מתכוונת למנות בקרוב שגריר בצרפת, לאחר יותר משנה שאין במדינה שגריר סורי. מקורות סורים בכירים מסרו לעיתון כי סוריה מנסה לשפר את המוניטין שלה בעולם הערבי. "דוגמא לכך ניתן לראות ב'הסכם דוחא' ובפתיחת המשא ומתן לשלום עם ישראל", ציינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully