וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה הפכה לחממה לדעות אנטי-ישראליות"

גיל קדרון

10.6.2008 / 9:52

שגריר ישראל בלונדון רון פרושאור שלח מכתב ל"טלגרף", בו הוא טוען שהדיון התקשורתי הציבורי והאקדמי על ישראל לוקה בחד צדדיות

מכתב של שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, פורסם הבוקר (שלישי) בעיתון ה"טלגרף" הבריטי, בו הוא קובע כי קיצוניים "חטפו" את הדיון הציבורי על ישראל בבריטניה, וכי בריטניה הפכה ל"חממה לתחושות אנטי ישראליות", בה נפוצו דעות המבטלות את זכות קיומה של ישראל. האצבע מופנית, בין היתר, לתקשורת המקומית, שלטענתו של פרושאור, מתעלמת ממתקפות חמאס על ישובי עוטף עזה, אולם בוחנת לעומק כל תגובה ישראלית.

"הגינות חסרה לעיתים קרובות מדי בדיון הציבורי, שנחטף על ידי קיצוניים", כתב פרושאור. "ישראל נמצאת תחת מתקפה אינטנסיבית של דלגיטימציה ומוסר כפול. בריטניה הפכה לחממה לקריאות חסרות כנות ל'פתרון של מדינה אחת', תנועה שקוראת להשמדתה של ישראל. מתעלמים מזכותה של ישראל להתקיים כדמוקרטיה יהודית ליברלית - אף מדינה אינה נדרשת להצדיק באופן קבוע את עצם קיומה".

"הכל מבוסס על שקרים וחצאי אמיתות"

פרושאור שימש כדובר השגרירות בלונדון בין השנים 1995 ו-1998, ושב בנובמבר 2007 לכהן כשגריר. בעברו היה מנכ"ל משרד החוץ, וכיהן בתפקידים דיפלומטיים גם בגרמניה וארה"ב.

יותר מכל כועס פרושאור על ניסיונות האקדמיה הבריטית להטיל חרם על אוניברסיטאות ישראליות, בטענה שהאקדמיה הישראלית הינה "שותפה" ל"התנחלויות הבלתי חוקיות על האדמה הפלסטינית", כמו גם על "הרג אזרחים".

לדידו של פרושאור, החרם חותר תחת העקרונות שאמורים לאפיין אוניברסיטאות. "האקדמיה הבריטית בנתה את המוניטין שלה על חופש הביטוי והחלפת רעיונות בצורה פלורליסטית", כתב פרושאור. "באופן מדאיג, הערכים האלה נמצאים בסכנה בדיוק בממסדים שאמורים להגן עליהם. הקמפיין המדובר מעניק רשיון להטריד, להשפיל ולהפלות, אך ורק על בסיס לאום, וכי הכל מבוסס על שקרים וחצאי אמיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully