וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה וארה"ב: עוד סנקציות על אירן

9.6.2008 / 19:15

בטיוטת החלטות ועידת סלובניה נכתב: "נעבוד יחד כדי להבטיח שבנקים אירנים לא ינצלו את מערכת הבנק העולמית כדי לתמוך בטרור"

באיחוד האירופי ובארצות הברית מוכנים להטיל סנקציות נוספות על אירן, בנוסף לאלה של האו"ם, כך עולה מטיוטת "ועידת סלובניה", אותה אמור להקריא נשיא ארה"ב ג'ור'ג' בוש מחר (שלישי).

בטיוטה נכתב עוד, כי מטרת הסנקציות היא להשהות את עבודת הגרעין האירנית. "אנחנו מוכנים להטיל את הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם, ולהוסיף עליהן כמה נוספות", נכתב בטיוטה. בהמשך המסמך נכתב כי "נמשיך לעבוד יחד כדי להבטיח שבנקים אירנים לא יוכלו לנצל את מערכת הבנק העולמית כדי לתמוך בטרור".

בסוף השבוע אמר שר התחבורה, שאול מופז בראיון ל"ידיעות אחרונות", כי "נראה שתקיפה ישראלית באירן היא בלתי נמנעת, מאחר שהקהילה הבינלאומית לא מצליחה לעצור את תוכנית הגרעין האירנית". הממשל בארצות הברית מיהר להגיב לדבריו, ודוברת הבית הלבן, דנה פרינו, מסרה כי "ארצות הברית מבינה את החשש הישראלי לגבי האיום שתהווה אירן אם תחזיק ביכולת גרעינית, עם זאת, ארה"ב מחויבת לפתור את המצב באמצעות דיפלומטיה".

דבריו של מופז עוררו גלים ברחבי העולם. בין היתר הגישה אירן דרישה למועצת הביטחון של האו"ם לפעול כנגד השר מופז, ויו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל בדרעי, אמר כי "דברי מופז מסוכנים לשלום הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully