וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים זועמת: חמאס מעורר מהומות בגבול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.6.2008 / 11:09

מצרים מאשימה את חמאס שבכוונתו "לעורר מהומות בגבול כדי ללחוץ על קהיר, במטרה לחזק את שליטתו בעזה". הזהירה את בכיריו שלא יעשו שימוש במעבר רפיח בסכסוכים פנים-פלסטיניים

מצרים מאיימת על חמאס. עיתון "אל-חליג'" היוצא לאור באיחוד האמירויות מדווח הבוקר (שני) כי מצרים הזהירה בכירים בחמאס מתוצאות פעולות הארגון בגבול בין מצרים לעזה. לפי הדיווח, מצרים הזהירה את חמאס שלא "יעורר מהומות בגבול כדי ללחוץ על קהיר ולהביכה, כל זאת במטרה להשיג רווחים פנימיים ולחזק את שליטתו ברצועת עזה".

"קהיר שיגרה את המסר הזה גם לבכירי חמאס בחו"ל והזהירה אותם שלא יעשו שימוש במעבר רפיח בסכסוכים פנים-פלסטיניים ובכך יערבו את מצרים", נמסר בעיתון. במצרים מאשימים את חמאס בכוונה לעורר מהומות בגבול בין רצועת עזה למצרים וזועמים על הצהרות של מנהיגי הארגון המאשימות את מצרים בשיתוף פעולה עם ישראל במצור על עזה.

בתקופה האחרונה חידשו מנהיגי חמאס בחו"ל ובשטחים את איומיהם לפרוץ את הגבול עם מצרים אם מעבר רפיח ימשיך להיות סגור. לפני כשבועיים דיווח עיתון "אל-אחבאר" כי מצרים דרשה מראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, למתן את התבטאויותיו בתקשורת, על פיהן ארגונו מתכוון לפרוץ את מעבר רפיח בין עזה למצרים אם ייכשלו מאמצי הרגיעה המצריים. לטענתם, אם משעל ימשיך בהתבטאויותיו, הדבר יוביל לתגובה מצרית. "המצרים שומרים על קדושת הגבול בין עזה למצרים והם לא יתירו את ביזויו", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully