וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בפתח לחצו - מו"מ עם חמאס ולא עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.6.2008 / 10:26

על פי דיווחים, בכירים בפתח לחצו על יו"ר הרשות לקיים מו"מ עם חמאס במקום עם ישראל. אבו מאזן ייפגש היום עם נשיא מצרים

בניגוד לדיווחים ביום שישי לפיהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לדיאלוג עם חמאס לאחר שנודע לו כי ישראל מתכוונת לבצע פעולה גדולה בעזה, מפרסם היום (שני) העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הסיבה לקריאה זו היא לחצים כבדים שהופעלו על אבו מאזן. מקור פלסטיני בכיר מסר לעיתון כי מספר אישים פלסטינים פעלו באינטנסיביות במשך שלושה חודשים על מנת לתווך בין חמאס לאבו מאזן.

לפי הדיווח, מספר שרים לשעבר, ביניהם שרי פתח זיאד אבו עמרו וקדורה פארס, ושר החינוך לשעבר מחמאס נאסר א-דין א-שאער, נפגשו פעמים רבות וגיבשו נוסחים של מסמכים שיבטיחו התקרבות בין חמאס לאבו מאזן. המקור מסר עוד כי בתוך פתח הופעלו על אבו מאזן לחצים אדירים לנהל דיאלוג עם חמאס ולהפסיק את המשא ומתן עם ישראל.

אנשי פתח הרבים שלחצו על אבו מאזן להפסיק את המגעים עם ישראל עשו זאת לטענתם לאחר שנוכחו לדעת כי ממשלת אולמרט לא מגלה מינימום גמישות, הנדרשת להגיע לפשרה מדינית. "ישראל התעקשה על עמדותיה בנוגע לסוגיות הליבה כגון פליטים, ירושלים וגושי ההתיישבות בגדה", מסר המקור. "בכיר פתח וחבר הפרלמנט מוחמד דחלאן אמר לאבו מאזן שישראל לא תיתן לו דבר עד סוף השנה".

"במקביל", ממשיך המקור, "הופעלו לחצים גם בתוך ארגון חמאס על מנהיגיו בשל חוסר היכולת של ההנהגה לנהל את ענייניה של רצועת עזה בגלל המצור המוטל עליה". המקור אמר כי הצדדים הביעו עד כה רצון להקים ממשלה חדשה שבראשה יעמוד חמאס ואנשי פתח ישתתפו בה, ומטרתה המרכזית תהיה הסרת המצור. המקור העריך כי הליגה הערבית תהיה זו שבסופו של דבר תיקח על עצמה את מלאכת התיווך בין חמאס לפתח.

יחד עם זאת, מקורות פלסטינים אחרים מעריכים כי קריאתו של אבו מאזן קשורה לכך שהושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן עם ישראל.

בתוך כך, צפוי אבו מאזן להיפגש היום עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר. השניים צפויים לדון במגעים בין חמאס לפתח בסנגל ובהתקדמות במשא ומתן בין הרשות הפלסטינית לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully