וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עירק איננה מאיימת על יציבות שכנותיה"

9.6.2008 / 8:45

ר"מ עירק אמר את הדברים בביקור בטהרן. אירן חוששת מהמו"מ בין ארה"ב לעירק שיאפשר הקמת בסיסי קבע אמריקאים במדינה

ראש ממשלת עירק נורי אל-מליקי ביקר אתמול (ראשון) באירן בניסיון להרגיע את חששה של טהרן מפני הקמת בסיסי קבע של צבא ארצות הברית בעירק. בגדד ווושינגטון מקיימות בימים אלו משא ומתן במטרה להגיע להסכם שיאפשר לחיילים האמריקאים להישאר בעירק לאחר ה-31 בדצמבר – מועד פקיעת המנדט מטעם האו"ם.

גורמים אמריקאים האשימו את אירן בניסיון לטרפד את השיחות בכך שטענה שארה"ב מנסה לכפות על עירק לקבל את ההסכם. שגריר ארה"ב בעירק ריאן קרוקר, דחה את הטענות מכל וכל, אך בעירק עצמה רבים חושדים כי אלו הן אכן כוונותיה של ארה"ב.

"אין דבר בעירק כיום שעלול לאיים על יציבותן של שכנותיה", אמר אל-מליקי בנאום בשגרירות עירק בטהרן. אירן מתנגדת לנוכחות האמריקאית בעירק ומאשימה את ארה"ב באלימות במדינה. "אירן תמיד תהיה לצידה של ממשלת העם של עירק", אמר סגן הנשיא האירני פרוויז דוואודי בפגישה עם אל-מליקי. הוא הוסיף כי "סיוע לביטחון בעירק היה תמיד חלק חשוב במדיניות האירנית".

עירק מחכה לכסף האירני

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר בדיונים עם מליקי כי "לשכנותיה של עירק אחריות לסייע למדינה לגבש שלום וביטחון". גורמים בעירק ובארה"ב מאשימים את אירן בחימוש, מימון, ואימון של מיליציות שיעיות בעירק. אל-מליקי מינה ועדה לחקור את ההאשמות.

בהצהרה שפירסמה לשכתו של אל-מליקי לאחר הפגישה נכתב כי השניים דנו בדרכים לשיפור היחסים הפוליטיים, הכלכליים והמסחריים בין שתי המדינות ובצעדים לתמיכה במגזרי השירותים והחשמל בעירק. "עירק מצפה בכיליון עיניים לחברות אירניות שייקחו חלק בפיתוח התשתיות שלה", הכריז אל-מליקי בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully