וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המחלצים ברעש ביוון: מתנדבי מד"א

נעמה טלמור

8.6.2008 / 20:35

המתנדבים שהו ביוון בקורס חילוץ והצלה והועזקו לתגבר את הכוחות המקומיים. ראש המשלחת: "לא האמנו שכך יתרחשו הדברים"

שבעה ממתנדביה הוותיקים של "מגן דוד אדום", הנמצאים ביוון בקורס חילוץ והצלה של הצלב האדום, מצאו עצמם היום (ראשון) מחלצים את נפגעי רעידת האדמה במדינה. המתנדבים יצאו הבוקר ליוון לקורס בן שבועיים של הצלב האדום שהיה אמור להכשיר אותם לחילוץ והצלה במצבי "אקסטרים" כמו רפטינג, קניונים ונהרות.

עם הגיעם למקום הקורס החלו להגיע דיווחים אודות רעידת האדמה בעוצמה של 6.5 בסולם ריכטר שפקדה את דרום יוון. ראש המשלחת, יקי אטרקצי, ביקש להשתתף בחילוץ הלכודים, ובתוך זמן קצר מצאו עצמם חלק מן המתנדבים בדרכם אל מוקד הרעש, כמאה קילומטרים מהעיר פאטארס בה שהו. "הצענו את עזרתנו ולשמחתנו היוונים נענו", אמר אטרקצי, "השתתפנו בחילוץ הנפגעת האחרונה מתוך מבנה באזור מוקד הרעש".

כעת מתרכזים המתנדבים, שמצאו עצמם בלב האירועים, בהקמת עיר אוהלים, שכן כל המבנים באזור הוכרזו כמסוכנים והאוכלוסייה נותרה ללא קורת גג. אטרקצי סיפר בשיחה שקיים מלב הרעש עם חיים רפלובסקי, מנהל מחלקת שעת חירום במד"א, כי לא האמינו כי כך יתפתחו העניינים. כמו כן העיד אטרקצי כי המראות אינם פשוטים.

"המעבר החד מתחושה שבה יוצאים לקורס בכדי ללמוד, לרגעי הצלת חיים של ממש, אמנם אינו פשוט, אך ניסיוננו עמד לצידנו", אמר ראש המשלחת הישראלית. חלק מחברי משלחת מגן דוד אדום ממתינים בבסיס הצלב האדום בעיר פאטראס, למקרה בו יזדקקן גם לשירותם. ראש המשלחת דיווח מיוון כי כעת לא נותרו עוד לכודים באזור בו הם חילצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully