וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח וחמאס מחדשים את שיחות האחדות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.6.2008 / 18:07

לאחר שלושה ימי דיונים חתמו נציגי שני הארגונים על הסכם לחידוש המגעים. סוריה, מצרים, סעודיה וקטאר במאמצים להקמת אחדות בין הארגונים

משלחות חמאס ופתח שנפגשו בבירת סנגל לשיחות על פתרון המשבר ביניהן, חתמו (ראשון) על מסמך בו הם סיכמו על חידוש השיחות והאמון ההדדי ביניהם. השיחות בין שתי התנועות ארכו שלושה ימים בתיווכו האישי של נשיא סנגל עבדאללה וואד שנפגש עם כל משלחת בנפרד.

אתר המזוהה עם חמאס דיווח כי ראשי המשלחות, חכמת זיד מפתח ועימאד אל-עלמי מחמאס, חתמו על מסמך שמבטיח את המשך המגעים לצורך "פיוס בזירה הפלסטינית". במסמך מודה נשיא סנגל ליושב ראש הרשות אבו מאזן מחד גיסא, ולראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, מאידך גיסא על "האמון שהביעו בכך ששלחו את המשלחות לסנגל לצורך התפייסות". אתמול אמר נשיא סנגל כי הוא יזם את השיחות לבקשתו של נשיא המדינה שמעון פרס, שביקש ממנו להתערב במצב ולסייע בהשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

הבוקר דיווח מקור פלסטיני בכיר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי סוריה, מצרים, סעודיה וקטאר משקיעות מאמצים בניסיון לפתור את המשבר בין פתח לחמאס ולסייע להקמת ממשלת אחדות בין התנועות. לדברי המקור, המדינות הללו מגבשות מסמך שאמור להוות בסיס להקמת ממשלת אחדות וליצירת פיוס בין פתח לחמאס.

השיחות - לפני פעולה בעזה

חבר צוות המשא ומתן ואיש פתח, סאיב עריקאת, הבהיר לאתר "אל-ג'זירה" כי כל דיאלוג שיתקיים עם חמאס חייב לכלול התחייבות של הארגון לחזור בו מההפיכה שביצע ברצועת עזה לפני שנה. מנגד, בחמאס ברכו על השיחות המתנהלות עם פתח. דובר חמאס איימן טה מסר לסוכנות הידיעות "רמתאן" כי ארגונו מברך על פגישות עם פתח בכל דרג אפשרי ובכל מדינה אפשרית.

קריאתו של אבו מאזן לחידוש המגעים עם חמאס הפתיעו רבים בזירה הפלסטינית. מקורות פלסטינים בכירים גילו אתמול לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי קריאתו של היושב ראש הפלסטיני באה לאחר שנודע לו כי ישראל מתכננת לערוך פעולה צבאית גדולה בעזה.

המקורות סיפרו כי אבו מאזן לא רצה להיתפס בעיני הציבור הפלסטיני כמי שקיבל את השלטון בעזה "בזכות הטנקים הישראלים". לאור זאת הוא הודיע לאולמרט ולממשל האמריקאי כי בכוונתו לחדש את הדיאלוג עם חמאס לפני שישראל תבצע את פעולתה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully