וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: קמפיין של האוניברסיטאות נגד האוצר

נעמה טלמור

8.6.2008 / 0:20

האוניברסיטאות והאוצר לא הצליחו להסכים מי מהם יישא בעלויות יישום דו"ח שוחט. האוניברסיטאות: "לא נשמש בני ערובה של האוצר"

היום (ראשון) ייצאו במערכת ההשכלה הגבוהה בקמפיין תקשורתי כנגד רה"מ ושר האוצר במטרה להעלות את מודעות הציבור למשבר החריף בין משרד האוצר למערכת ההשכלה הגבוהה.

"מערכת ההשכלה הגבוהה אינה יכולה לשמש בת ערובה בידי האוצר", אמר יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במערכת ההשכלה הגבוהה, פרופ' שלמה גרוסמן בתום פגישה סוערת בין נציגי הוות"ת לנציגי האוצר ביום חמישי האחרון. מטרת הפגישה היתה לגבש דרך בה ניתן יהיה ליישם את המלצות דו"ח שוחט.

נציגי האוצר טענו בישיבה כי מערכת ההשכלה הגבוהה תיאלץ לשאת בעלויות הכרוכות בהסכם השכר החדש שנחתם עם הסגל הבכיר מוקדם יותר השנה. כמו כן, טענו באוצר כי מהרגע בו הוחלט על ידי שרת החינוך שלא יועלה שכר הלימוד לסטודנטים, אין הם רוצים לקבל את המלצות הדו"ח.

הוות"ת מצידה דורשת 1.8 מיליארד שקלים נוספים לסעיף התקציב שלה, שיתפרסו על חמש השנים הקרובות. פרופ' גרוסמן אמר כי "העלויות הנובעות מהסכם השכר שחתם האוצר עם הסגל הבכיר לא יכולות לבוא על חשבון שיקום מעבדות, חידוש ספריות והחזרת מדענים מצטיינים מחו"ל". הוא הוסיף כי "צורכי המערכת אינם תלויים בקביעת גובה שכר הלימוד. זה עניין פוליטי מובהק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully