וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון פרשה: "הבחירות יהיו נקודת מפנה"

ישי אביאור

7.6.2008 / 19:53

בנאום שנשאה מול אלפים מתומכיה, קראה קלינטון למפלגה הדמוקרטית להתאחד מאחורי אובמה. "עלינו לעשות הכל בשביל אובמה"

הילרי קלינטון הודיעה הערב (שבת) על פרישתה מהמירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. הפרישה הצפויה הגיעה לאחר שהשבוע השיג הסנטור ברק אובמה את מספר הצירים הדרוש כדי להפוך למועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. בכך הסתיימו למעשה 16 חודשים של מירוץ צמוד בין קלינטון לאובמה בדרכם לראשות המפלגה.

קלינטון פתחה את נאומה ואמרה כי "זו אולי לא המסיבה שתכננתי, אבל אני בהחלט אוהבת את החברה". קלינטון התייחסה לקשריה עם אובמה, ואמרה "זה היה קרב קשוח, אבל המפלגה הדמוקרטית היא משפחה, וזה הזמן לקשור את החוטים המקשרים בינינו. אולי התחלנו במסעות נפרדים אך היום הנתיבים שלנו התאחדו". קלינטון המשיכה והדגישה את החשיבות שבבחירת אובמה לנשיאות. "אסור לנו לבזבז את שעת הכושר ההיסטורית", אמרה, "כדי להשיג את המטרות המשותפות לנו בימי חיינו, אנו חייבים להצביע לברק אובמה".

על הסיכוי לבחירת נשיא שחור אמרה קלינטון כי "המסע שלפנינו לא יהיה קל ויש שיאמרו "בלתי אפשרי", אך מאז שאמריקה קמה היא דחתה את המושג "אי אפשר". היא נפרדה מתומכיה ואמרה שתמשיך לעשות כל שתוכל בשבילם, והבטיחה שעד שיוגשמו כל מטרותיהם המשותפות היא תשאר "בקדמת הפוליטיקה האמריקאית".

האם היא תהיה סגנית?

מקורבים לקלינטון סיפרו מוקדם יותר היום, שבשיחות סגורות היא אמרה כי גם אם אובמה לא יציע לה להיות סגניתו, היא תעשה הכל כדי להחזיר את הבית הלבן לידי המפלגה הדמוקרטית.

מסקר שערך אתר החדשות CNN עולה, כי 54% מחברי המפלגה הדמוקרטית חושבים שעל אובמה לבחור בקלינטון כסגניתו. על פי הסקר, 60% מהנשים המשתייכות למפלגה היו רוצות לראות את קלינטון כסגניתו של אובמה, לעומת 46% מהגברים.

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, שאם אובמה יבחר בקלינטון כסגניתו "זו תהיה הטעות הגדולה ביותר בשבילו". לטענתו, שילוב של המועמד השחור לסגנית הלבנה, רק ידגיש את החסרונות של שניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully