וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתח וחמאס מתאמים עמדות על הסכם עם ישראל"

7.6.2008 / 17:23

נציגי התנועות פתחו במגעים בתיווכו של נשיא סנגל. לפי כלי התקשורת במדינה, הצדדים דנים גם בעתידה של רצועת עזה

נציגים מפתח וחמאס פתחו היום (שבת) במגעים להשגת הבנות בין הארגונים בדקר, בירת סנגל. השיחות בין הצדדים נערכות בתיווכו של הנשיא הסנגלי עבדאללה וייד.

כלי התקשורת בסנגל מדווחים כי מטרת השיחות היא להגיע להבנות בנוגע לפתרון המשבר הפוליטי בשטחי הרשות ולהסכמה על עמדות משותפות במשא ומתן על הסדר הקבע עם ישראל. נשיא סנגל וייד אמר כי הוא יזם את השיחות לבקשתו של נשיא המדינה שמעון פרס, שביקש ממנו להתערב במצב ולסייע בהשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

עוד דווח כי השלב הראשון של השיחות עוסק בנושאים פנים-פלסטיניים, לרבות השליטה ברצועת עזה. לפי הדיווח, בשלב השני אמורים נציגי הצדדים לעסוק בתנאים להסכם קבע עם ישראל.

"אבו מאזן רוצה להתפייס עם חמאס"

בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון שיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לדיאלוג עם חמאס משום ש"אין לו שום אפשרות אחרת". אבו מרזוק ציין כי ניסיונותיו הרבים של אבו מאזן לבודד את חמאס ולהילחם בו, במקביל לניסיונותיו לנהל משא ומתן ישיר עם ישראל – כולם נכשלו.

"אבו מאזן נכשל כישלון חרוץ", אמר אבו מרזוק. "הוא לא הצליח להשיג את מטרותיו. גם הנשיא בוש נכשל. ראש ממשלת ישראל יעזוב את תפקידו בשל מעורבותו בפרשת השחיתות החדשה, ועל כן לא נותרו לאבו מאזן אופציות".

במקביל, מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי שגריר מצרים ברמאללה ייפגש מחר עם מספר חברי פרלמנט של חמאס על מנת לדון בנושא הרגיעה ובקריאתו של אבו מאזן לדיאלוג בין פתח לחמאס. בכיר חמאס איסמעיל רדואן גילה כי סנגל הציעה לארח את השיחות בין שני הפלגים.

בדבריו לעיתון התייחס אבו מרזוק גם לעסקת שליט וחזר על עמדת חמאס, לפיה "אין קשר בין עסקת שליט לבין הרגיעה". לדבריו, ישראל החליטה לדחות את תשובתה בנוגע להצעת הרגיעה המצרית ולכן אין כרגע שום התקדמות בנושא זה. "אני חוזר ואומר – אין קשר בין שתי העסקאות ולא יהיה שום קשר כזה גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully