וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על אירן: "אנו מחויבים לדיפלומטיה"

6.6.2008 / 20:29

הבית הלבן אמר כי "ארה"ב מבינה את החשש הישראלי לגבי האיום האירני. כל האפשרויות נמצאות על השולחן". דובר רה"מ אולמרט אמר קודם כי "כל האופציות פתוחות"

"ארצות הברית מבינה את החשש הישראלי לגבי האיום שתהווה אירן אם תחזיק ביכולת גרעינית". אמרה היום (שישי) דוברת הבית הלבן דנה פרינו. "עם זאת, ארה"ב מחויבת לפתור את המצב באמצעות דיפלומטיה", הדגישה פרינו.

הדברים נאמרו לאחר ששר התחבורה שאול מופז אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "נראה שתקיפה ישראלית באירן היא בלתי נמנעת, מאחר שהקהילה הבינלאומית לא מצליחה לעצור את תוכנית הגרעין האירנית".

בתגובה לשאלה האם ארה"ב שומרת את האופציה הצבאית פתוחה בנוגע לאירן, אמרה פרינו כי עמדתו של הנשיא ג'ורג' בוש היא ש"כל האפשרויות נמצאות על השולחן", אך וושינגטון מבקשת לפעול בדרך של דיפלומטיה שתערב מספר גורמים. בנוגע להבטחותיה של אירן כי בכוונתה להשתמש ביכולת הגרעינית לצרכי שלום, אמרה פרינו כי "מגיע לקהילה הבינלאומית לקבל הבהרות שהדבר אכן נכון".

מרק רגב, דוברו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר קודם לכן הערב כי "כל האופציות בנוגע לאירן צריכות להיות על השולחן". לדברי רגב, ניתן לעשות יותר כדי להפעיל לחץ כלכלי על טהרן. "ישראל מאמינה שבעוד שהסנקציות של האו"ם חיוביות, צריך להיעשות הרבה יותר כדי ללחוץ על השלטון בטהרן לעצור את תכנית הגרעין האגרסיבית שלה", אמר.

"אנחנו מאמינים שהקהילה הבינלאומית צריכה לשקול צעדים נוספים כגון הטלת חרם על משלוחי נפט מזוקק לאירן, סנקציות נגד אנשי עסקים אירניים וצעדים נוספים", הוא הוסיף.

דובר נוסף בבית הלבן, סקוט סטנזל, התחמק קודם לכן מהשאלה האם ארה"ב תתמוך בישראל אם זו תחליט לתקוף את אירן, ואמר כי אין בכוונתו לדבר על "מצבים היפותטיים".

אתמול נאם אולמרט בפני השדולה האמריקאית למען ישראל(איפא"ק), וקרא להחמרת המאמצים הבינלאומיים כנגד אירן. לטענת ראש הממשלה, על טהרן להבין כי תסבול מ"השלכות הרסניות" אם תמשיך בניסיונותיה להשיג נשק אטומי. "עלינו לעצור את אירן בכל האמצעים האפשריים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully