וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "המטוטלת נעה לכיוון פעולה בעזה"

פנחס וולף

6.6.2008 / 11:31

ראש הממשלה שב מביקורו בארה"ב וחזר על דבריו, לפיהם "ישראל קרובה יותר לפעולה צבאית מאשר לכל הסדר אחר"

ראש הממשלה אהוד אולמרט שב הבוקר (שישי) לארץ מביקורו בארצות הברית, שם נועד עם הנשיא ג'ורג' בוש. עם נחיתתו בנמל התעופה בן-גוריון אמר אולמרט, כי "המטוטלת קרובה יותר לפעולה צבאית נרחבת בעזה מאשר להסדר רגיעה".

בכך חזר ראש הממשלה על דברים שאמר הלילה, לפיהם "כפי שזה נראה עכשיו, אנחנו יותר קרובים לפעולה צבאית מלכל הסדר אחר". קודם ליציאתו מוושינגטון הוסיף אולמרט כי "אנחנו קרובים מאוד לנקודת ההכרעה בעניין עזה, יש פה בעיה אמיתית".

בתדרוך לכתבים אמר ראש הממשלה כי הוא מקבל את הערכותיו של שר הביטחון, אהוד ברק, לפיהן "ישראל מתקרבת ליום ההכרעה ברצועת עזה: גם לגבי הגדרת לוחות הזמנים, וגם לגבי התחדדות הבעיה -היום בו נחליט אם ללכת לכיוון הסכם רגיעה או ללכת לפעולה צבאית רחבה". כך דווח בגלי צה"ל.

קודם לכן, התייחס אולמרט למצבו הפוליטי והכריז כי קדימה תמשיך להחזיק בשלטון עוד זמן רב. בכנס פעילים של מפלגת קדימה שהתקיים בטירת הכרמל חיזק ראש הממשלה את מאות הפעילים שנכחו במקום, באומרו כי "אנחנו נהיה בשלטון עוד הרבה הרבה זמן". בכנס השתתפו כ-800 פעילי התנועה. במקום נכח גם שר התחבורה שאול מופז.

"הכוח האמיתי שלי זה אתם", אמר אולמרט בנאום דרך הטלפון, שבו הביע את תמיכתו בפעילים. למרות דבריו, לפיהם הוא אינו רואה בעיה בעריכת פריימריס במפלגה, אולמרט הדגיש כי "אף אחד לא יכתיב לנו מה לעשות, מניפולציות ולחצים לא יעזרו".

ח"כ פינס: "לא ניתן לאיים עלינו"

בתוך כך, ח"כ אופיר פינס (עבודה) קרא לליכוד לפעול לפיזור הכנסת "אני קורא לסילבן שלום ולסיעת הליכוד להביא את החוק לפיזור הכנסת כבר בשבוע הבא", פינס אמר את הדברים בכינוס שנערך בבית מפלגת העבודה בתל אביב. "אנחנו לא ניתן לקדימה לעבוד עלינו, ולא לזלזל באינטליגנציה שלנו ושל הציבור ובטח שלא לאיים עלינו. אל תשחקו איתנו".

"אנחנו צריכים לנקות את הפוליטיקה הישראלית, זה התפקיד שלנו. ואם לא נעשה אותו אני חושש שבבחירות הבאות הציבור לא יבוא לקלפי", המשיך פינס. "ההצבעה הכללית בבחירות תרד מתחת ל-50%. אנחנו צריכים להפסיק להיות מפלגה שנגררת אחרי מפלגות אחרות. תפקידנו להציג דרך, עקרונות והתנהלות ראויה. אי אפשר לסמוך על המנהיגות של קדימה שלא יודעת להילחם על נורמות וערכים ופועלת רק על מנת לשרוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully