וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מי-ם תטען: לא שלטתי בהתעללות בילדיי

נתיב נחמני

5.6.2008 / 17:54

עוה"ד שייצג את האם טען כי הייתה נתונה להשפעתו המוחלטת של "הרב" אליאור חן, ולא ידעה על כל המעשים. פתיחת המשפט נדחתה

גדעון צנטנר

האם מירושלים, החשודה בהתעללות קשה בילדיה, לא תכחיש את המיוחס לה, אך תטען כי לא הייתה לה שליטה על הנעשה לילדיה, וכי חלק מהמעשים אף בוצעו ללא ידיעתה. כך, עלה היום (חמישי) לאחר דחיית פתיחת משפטה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

"היא לא הייתה במצב לעצור את ההתעללות, היא הייתה תחת השפעתו המוחלטת של אליאור חן", סיפר היום לוואלה! חדשות פרקליט המשפחה, עו"ד גיל פרידמן, שייצג היום את האם. לדבריו, השפעתו של חן על חברי הכת היתה כל כך חזקה, והוא אף מוצא נקודות הקבלה בין הדרך שבה שלט חן באנשיו לבין זו של דיוויד כורש, מנהיג כת אפוקליפטית מטקסס שמאמיניו התאבדו על פי בקשתו לאחר קרב עם ה-FBI.

הכאה, טלטול, כפיתה, שריפת איברים והאכלה בצואה, הם רק חלק ממעשי הזוועה שמיוחסים לחברי הכת של אליאור חן, שעל פי כתב האישום בוצעו לצורך "תיקון הילדים" ו"הוצאת השדים" מהם. היום האם הייתה אמורה להשיב לכתב האישום ולטעון לאשמתה או לחפותה, אך פרידמן ביקש מבית המשפט זמן נוסף על מנת לסגור את סוגיית ייצוגה.

ככל הנראה משפחתה תשכור בעבורה את שירותיו של עורך דין נוסף. בית המשפט דחה בחודש את פתיחת משפטה על מנת לאפשר לצוות ההגנה המתגבש ללמוד את חומר הראיות.

הרב הוסגר בברזיל

הפרשה החלה קצת לאחר גירושי האם מבעלה, אבי הילדים. האם התקשתה בחינוך ילדיה, ופנתה לעזרתו של "הרב" אליאור חן, שבאותו הזמן עמד בראש קבוצה שנהגה ללמוד תורה ולבקר בקברי צדיקים. חן, סיפח לאם את דויד קוגמן ושמעון גבאי, שניים מאנשיו, שיעזרו לה ב"תיקון" הילדים ויחד עם אחרים הם השתמשו בשיטות קשות ביותר במטרה לחנכם.

כתב האישום הוגש לפני חודש והוא מתפרס על פני 14 עמודים בהם מגוללת ההתעללות הקשה לפרטיה. באחד מהסעיפים נאשמת האם שיחד עם חברים נוספים מהקבוצה אליה השתייכה, היכתה באגרופים את בנה בן השלוש וחצי בראשו עד שהתמוטט בידיו של קוגמן. אחיו בן ה-13 ביקש שיזמינו לו אמבולנס, שביצע בו החייאה ופינה אותו לבית החולים כשהוא סובל מדימום תוך גולגלתי. במקרה אחר, הצמידו האם וחבריה את בנה בן השבע לתנור חשמלי עד שנשרף. אז פיזרו מלח על פצעיו ושפכו עליו אלכוהול. בבית החולים הם סיפרו שנפצע בשריפה והוא נזקק לניתוח להשתלת עור.

עם חשיפת הפרשה נמלט אליאור חן מהארץ והסתתר בברזיל. לפני חודש וחצי התקבלה בשגרירות ישראל בברזיליה בקשה להסגרת חן. השגרירות העבירה את הבקשה לרשויות בברזיל, תוך הסבר על הנסיבות המיוחדות של הפרשה, דחיפותה וחומרתה. שלושה ימים אחר כך חתם שופט בית המשפט העליון הפדרלי בברזיל על צו מעצר נגד חן, ואתמול הוא נעצר על ידי משטרת ברזיל ורפ"ק יוסי קליין ממשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully