וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היעדר המיגון ממשיך לספק תוצאות טרגיות"

5.6.2008 / 17:12

אמנון רוזנברג, תושב נירים ואב לשלושה, נהרג היום מפגיעת פצמ"ר במפעל "נירלט". חבריו לקיבוץ: "דורשים מהממשלה לספק לנו ביטחון"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אמנון רוזנברג, תושב קיבוץ נירים בן 51, הוא ההרוג מפגיעת פצצת המרגמה שנפלה היום במפעל "נירלט" בקיבוץ ניר עוז.

"היום הוכח שוב בצורה מוחשית וקשה כי היעדר המיגון ממשיך לספק תוצאות טרגיות ולנפגעים בנפש", נמסר ממזכירות קיבוץ נירים בעקבות הארוע. "אנו דורשים מממשלת ישראל לספק לנו, אזרחיה לאורח הגבול, את הביטחון להמשיך לחיות באזור."

בנוסף לאמנון, שעבד במפעל כמלגזן, נפצעו חמישה מחבריו לעבודה באורח בינוני וקל. בין הפצועים תושב קיבוץ נירים, מאור ביטון בן ה-32.

אמנון נשוי לטל, בת קיבוץ נירים, והוא אב לשלושה ילדים – דור, אלדר וירדן. הוא היה חבר בקיבוץ מזה 26 שנים. אמנון נהג לעסוק בקראטה כתחביב והיה בעל חגורה שחורה דאן 4. בתחום זה הדריך רבים מהילדים, הנערים והמבוגרים שבאזור. בנוסף הדריך גם שיעורי יוגה ושימש כמורה לנהיגה בטרקטורים בישובי האזור.

"איבדנו היום חבר שנכון היה תמיד לעזור לזולתו", נמסר ממזכירות הקיבוץ. "הוא ראה בכך ערך חשוב והגשים זאת בפועל. קיבוץ נירים הוא קיבוץ חזק והקהילה נערכת כעת לתמוך ברעייתו טל ובילדים".

הפצצה היתה חלק ממטח של שלוש פצצות: אחת מהן נפלה בשטח חקלאי פתוח, ואילו שתיים נפלו בסמוך זו לזו. הפצצה הראשונה נפלה מחוץ לשטח המפעל. העובדים יצאו החוצה לבדוק מה אירע, ואז נפלה פצצה נוספת ופגעה בהם.

"היינו בחוץ בדרך למיגוניות כשהפצמ"ר פגע בנו", סיפרה סיגל אליעזר, עובדת במפעל. "אי אפשר לעבוד ככה. ברגע שזה קרה קברתי את הראש באדמה, כי הצרחות של הפצועים היו נוראיות. זה מאוד מפחיד, ועוברות הרבה מחשבות בראש. אבל בסופו של דבר זה הבית שלנו, זה מקור הפרנסה שלנו. תמיד דיברנו בין העובדים על אפשרות של ארוע כזה, אבל אף פעם לא חשבנו שזה ייפול עלינו".

"לצערנו הרב, אנחנו חיים תקופה ארוכה ללא מתן התרעות לירי פצצות מרגמה", אומר חיים פרי, מזכיר הקיבוץ. "אינני יודע אם נוכל להמשיך לעבוד כך. יחד עם זאת, ננסה לצאת מהאירוע הקשה הזה, ויהיה עלינו להתאושש ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully