וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: אסור לאובמה לבחור בהילרי לסגנית

ישי אביאור

5.6.2008 / 16:34

הנשיא לשעבר, התומך באובמה, טוען כי חיבור בינו לבין קלינטון רק ידגיש את החסרונות של השנים. קלינטון עדיין שותקת

"אסור לברק אובמה לבחור את הילרי קלינטון בתור סגנית הנשיא", כך אמר אתמול (רביעי) נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר לעיתון "גרדיאן" הבריטי. "אני חושב שזו תהיה הטעות הגדולה ביותר שהוא יכול לעשות", הוסיף, "צירוף מסוג זה זה רק ידגיש את החסרונות של שניהם".

קרטר, שביום שלישי הביע את תמיכתו באופן רשמי באובמה, הציג סקרים לפיהם 50% מהציבור האמריקאי רואים את קלינטון באופן שלילי. בניסוח שעלול לגרום לאי נוחות במחנה אובמה, אמר, כי "אם ניקח את האחוזים שלא רוצים להצביע לקלינטון ונצרף אותם לאנשים שחושבים שאובמה לא לבן מספיק, מנוסה מספיק או ששמו האמצעי נשמע ערבי מידי, תקבלו את הרע משני העולמות".

קרטר, שטען שהיה מתנגד לשילוב גם אם הילרי הייתה המתמודדת הדמוקרטית לנשיאות, אמר את הדברים עוד לפני ליל שלישי, בו נבחר אובמה כמועמד הדמוקרטי לנשיאות, דווקא על רקע האווירה המעודדת בארה"ב בכל הנוגע לשילוב אובמה-קלינטון. לני דיוויס לדוגמה, יועץ בכיר וחבר קרוב של קלינטון, הקים אתר אינטרנט ועצומה המועדדים את אובמה לבחור בהילרי כסגנית הנשיא. קלינטון מצידה טרם הכריזה על כוונותיה העתידיות.

סביר להניח שהערותיו של קרטר, הנתפס בעיני רבים כמבוגר הבכיר של המפלגה הדמוקרטית ובעיני אחרים כדוגמה לכשלון אלקטורלי,יתקבלו בברכה על ידי דמוקרטים שאומרים בחדרי חדרים כי שילוב של גבר שחור ואישה עלול להיות שינוי גדול מידי למצביעים האמריקאים. המאמינים בעמדה זו טוענים כי על אובמה לבחור מועמד מנוסה, לבן ואולי אף מהדרום האמריקאי בשביל "לעדן" את השינוי.

הנשיא לשעבר אמר כי "יותר ממועמד מהדרום, אובמה זקוק לאדם שיוכל לפצות על חסרונותיו - צעירותו וחוסר נסיונו בנושאים צבאיים ובינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully