וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתי ברק יתפנה לדאוג לתושבי הדרום?"

5.6.2008 / 14:42

בעקבות נפילת הפצמ"ר שכתוצאה ממנה נהרג אדם וחמישה נפצעו, קוראים חברי הכנסת "להפסיק את מאבקי הכוח ולקבל החלטות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"לאן צריך להגיע מרחץ הדמים ביישובי עוטף עזה כדי ששר הביטחון יתנתק מהמניפולציות הפוליטיות שלו וידאג לביטחונם של תושבי הדרום?", כך אמר בצהרים (חמישי) ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב כפר עזה, בתגובה לירי פצצת המרגמה היום על מפעל "נירלט" בקיבוץ ניר עוז, שכתוצאה ממנו נהרג אמנון רוזנברג, תושב קיבוץ נירים בן 51, נשוי ואב לשלושה ילדים.

חברי הכנסת אבשלום וילן ויוסי ביילין ממרצ, קראו לממשלה להגיע להפסקת אש עם חמאס."הממשלה משחקת באש וחושפת את תושבי הנגב לפגיעות יומיומיות, על אף שבאפשרותה לשים קץ למצב זה ולהגיע להפסקת אש עם חמאס", אמר ח"כ ביילין. הוא קרא לממשלה "לא להתמהמה ולקבל את ההצעה המצרית לאלתר, ללא משחקים פוליטיים או מפלגתיים שמנעו עד כה את ההכרעה".

לדברי וילן, "על שרי הממשלה להפסיק מיידית את מאבקי הכוח, לכנס את הקבינט הביטחוני עם שובו של ראש הממשלה מארה"ב, ולקבל החלטות בדבר ההצעה להפסקת אש של מצרים. אסור שתושבי הדרום יהיו בני ערובה למאבקים פוליטיים".

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין אמר בעקבות הארוע כי "המצב בו ממשלת ישראל מחליטה שום כלום הוא מצב בלתי נסבל. אני צריך להגן על התושבים, ולא מסוגל. לאנשים כבר אין כוח".

"צורך בפעולה צבאית"

לאחר הנפילה הגיעו חברי ועדת המשנה לבדיקת מוכנות העורף בוועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ יצחק בן ישראל (קדימה) למקום נפילת הפצמ"ר. הם הביעו את הערכתם ליכולת עמידתם של תושבי המקום מול איום הרקטות. "לצד הגברת מוכנות העורף יש צורך בפעולה צבאית שתפסיק את ירי הרקטות לעבר יישובי האזור" אמרו חברי הכנסת.

בנוסף, סיירה היום הוועדה ביישובי חבל אשכול, שער הנגב ונתיבות ובדקה את הבעיות המתעוררות עקב ירי הרקטות מרצועת עזה. חברי הכנסת שמו דגש על פתרונות לתלמידי בתי הספר וגני הילדים. ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) אמר במהלך הסיור כי "ממשלת ישראל ממשיכה להמר בחיי אזרחיה ברולטה החמאסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully