וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לעזרה: מוכן לסייע כספית לקלינטון

טלי גולדשטין

5.6.2008 / 11:57

הקמפיין של הילרי קלינטון פשט את הרגל לקראת סוף הפריימריז, עם חוב של 20 מיליון דולר. קמפיין אובמה מוכן לשלם חלק מהחוב

הקמפיין של ברק אובמה מוכן לשלם חלק מהחוב בסך 20 מיליון דולר שצבר קמפיין הילרי קלינטון, שהובסה אתמול (רביעי) בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית. את הדברים אמר טום דאשל, יועץ בכיר בקמפיין אובמה וחבר סנאט לשעבר, לסוכנות הידיעות "בלומברג". "בוודאי שאנו מעונינים לעזור איש לרעהו", אמר.

תשלום החוב יעזור לשיפור היחסים בין שני המחנות לאחר פריימריז מתישים בני 16 חודשים, במהלכם החליפו המועמדים לא פעם מהלומות מילוליות על רקע אישי. בנוסף, על פי החוק, קלינטון עומדת בפני תאריך יעד – הוועידה הדמוקרטית ב-25 –28 באוגוסט – להחזיר לעצמה את ההלוואה בסך 11.4 מיליון דולר שהשקיעה מכספה הפרטי בקמפיין. אילולא כן, היא תוכל לקבל בחזרה סכום של 250 אלף דולר בלבד.

"למועמדים שזכו בפריימריז ומציעים לעזור ליריבים המופסדים יש סיכוי טוב יותר לאחר מכן לנצח בבחירות. מועמדים שמסרבים לעשות כך נתפסים כמפסידנים", אמר מושל מישיגן לשעבר ג'יימס בלנשרד. "הייתי מצפה מאובמה להציע את עזרתו לקלינטון", הוסיף. דאשל, יו"ר שותף בקמפיין אובמה, אמר כי הסוגיה עדיין לא נידונה עם צוותה של קלינטון.

החוק האוסר על קלינטון להחזיר לעצמה את ההלוואה שהעניקה לקמפיין לאחר סיום הוועידה הדמוקרטית הוא חלק מחוק מימון קמפיינים מ-2002, שנתמך בזמנו על ידי יריבו של אובמה בבחירות הכלליות, מועמד המפלגה הרפובליקנית והסנאטור מאריזונה ג'ון מקיין. מטרת החוק היתה להקשות על מימון קמפיינים על ידי המועמדים עצמם.

לקלינטון יש זמן עד הוועידה "לגייס את הסכום להחזרת ההלוואה או ש-11 מיליון הדולרים יחשבו כתרומה לקמפיין", אמר מייקל טונר, יו"ר לשעבר של נציבות הבחירות הפדרלית (FEC).

על פי החוק, נאסר על אובמה להשתמש בכספו הפרטי כדי לשלם את חובה של קלינטון. הוא יכול לערוך אירוע גיוס כספים בעבורה או לבקש מ-1.5 מיליון התורמים שלו להיחלץ לעזרתה.

סיוע כספי ליריב מובס היא תופעה מקובלת בארצות הברית. תומכי קלינטון סייעו למושל אייווה לשעבר טום וילסאק כשזה פרש מהמירוץ בשנה שעברה. תומכי מקיין העניקו כסף לסנאטור הרפובליקני מקנזס סאם בראונבק. בשני המקרים החוב המדובר היה קטן בהרבה מחובה של קלינטון. וילסאק היה חייב 300 אלף דולר בעוד חובו של בראונבק הסתכם ב-33,546 דולר.

"קרוב לוודאי שקלינטון תתחיל לבקשת עזרת אנשים בתשלום החוב", אמר לארי נובל, עורך דין לשעבר בנציבות הבחירות הפדרלית. "יהיה עליה לפנות לתורמים חדשים, ככל הנראה אנשים שתמכו באובמה או במועמדים אחרים וקבל את תרומותיהם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully