וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג מפגיעת פצמ"ר בניר עוז

יהושע בריינר, שי מכלוף וניר יהב

5.6.2008 / 11:52

פצצת מרגמה נפלה מחוץ לשטח מפעל בחבל אשכול. העובדים יצאו לראות מה קרה, ואז פגעה בהם פצצה נוספת. 5 בני אדם נפצעו באורח בינוני וקל

אמנון רוזנברג, חבר קיבוץ נירים בן 51, נשוי ואב לשלושה נהרג מפגיעת פצצת מרגמה שנפלה לפני הצהרים (חמישי) במפעל "נירלט" בקיבוץ ניר עוז במועצה האזורית אשכול. צוותי מגן דוד אדום פינו מהמקום חמישה פצועים, אחד מהם במצב בינוני עד קשה, אחד במצב בינוני ושלושה במצב קל. הפצועים מקבלים טיפול בחדר הטראומה ובחדר המיון של בית החולים "סורוקה" בבאר שבע. מספר בני אדם הוגדרו כנפגעי חרדה. לאחר הארוע נפלו שלוש פצצות מרגמה נוספות בשטחים פתוחים בשטח הקיבוץ, איש לא נפגע.

הפצצה היתה חלק ממטח של שלוש פצצות: אחת מהן נפלה בשטח חקלאי פתוח, ואילו שתיים נפלו בסמוך זו לזו. הפצצה הראשונה נפלה מחוץ לשטח המפעל. העובדים יצאו החוצה לבדוק מה אירע, ואז נפלה הפצצה השניה ופגעה בהם. לוי, עובד במפעל, סיפר: "שמענו פצצה אחת שהתפוצצה מחוץ למפעל. לאחר מכן, נפלה פצצה השניה בתוך המפעל. אנשים יצאו לראות מה קורה, ואז בא אלינו האסון הנורא הזה". הנהלת הקיבוץ דרשה מכלי התקשורת לעזוב את המקום.

"היינו בחוץ בדרך למיגוניות כשהפצמ"ר פגע בנו", מספרת סיגל אליעזר, עובדת במפעל. "אי אפשר לעבוד ככה. ברגע שזה קרה קברתי את הראש באדמה, כי הצרחות של הפצועים היו נוראיות. זה מאוד מפחיד, ועוברות הרבה מחשבות בראש. אבל בסופו של דבר זה הבית שלנו, זה מקור הפרנסה שלנו. תמיד דיברנו בין העובדים על אפשרות של ארוע כזה, אבל אף פעם לא חשבנו שזה ייפול עלינו".

במקרה של ירי פצמ"ר לא מופעלת התרעת "צבע אדום" ולכן לא ניתן להיערך מראש לנפילה. ככל הנראה מדובר בפצמ"ר בקוטר 120 מילימטר, הידוע בעוצמתו ובדיוקו. "לצערנו הרב, אנחנו חיים תקופה ארוכה ללא מתן התרעות לירי פצצות מרגמה", אומר חיים פרי, מזכיר הקיבוץ. "אינני יודע אם נוכל להמשיך לעבוד כך. יחד עם זאת, ננסה לצאת מהאירוע הקשה הזה, ויהיה עלינו להתאושש ממנו".

הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לירי.

"על הממשלה לקבל החלטות"

"בישראל אין ממשלה. אנחנו כאן נהרגים מהקסאמים והפצמ"רים", כך אמר לוואלה! חדשות ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. לדבריו, "לנו יש רק את החוסן. לממשלה יש טנקים, מסוקים וחיילים, אבל מהם הפסקנו לשמוע. אנחנו לא רוצים מיגון. אנחנו לא רוצים לגדל את ילדינו עם כיפת בטון מעל לראש. הממשלה צריכה להתחיל לעשות את עבודתה ולקבל החלטות".

לפני כחודש נהרג ג'ימי קדושים, בן 48 ואב לשלושה, מפגיעה ישירה של פצצת מרגמה 120 מ"מ בחצר ביתו בכפר עזה. שלושה בני אדם נוספים נפצעו בתקרית, בהם שני חיילים, באורח בינוני וקל. לפני כשלושה שבועות נהרגה שולי כץ, בת 70, מפגיעה ישירה של רקטת קסאם לעבר מושב ישע שבשטח המועצה. היא הגיעה למושב יחד עם בנה כדי לבקר קרובת משפחה. הרקטה פגעה בשניים כשחיפשו את הבית.

אתמול נפלו ארבע פצצות מרגמה בשטח ישראל, באזור מעבר סופה וקיבוץ עין השלושה, סמוך לדרום הרצועה. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי החליטה ישראל לסגור את מעבר הדלקים לרצועה. בשעות הצהרים נפתחה אש לעבר סיור של צה"ל שנע על גדר המערכת סמוך לקיבוץ נירים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully