וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "יש בי אמון שישראל רוצה בשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.6.2008 / 10:30

נשיא סוריה אמר כי לאחר שנוצר אמון ברצונה של ישראל בשלום, היה צורך לבדוק את הנושא. "השלב הפומבי יימשך מהמקום בו הופסק"

בשאר אסד מביע אמון בכוונות ישראל לשלום. בשיחה עם כתבים במהלך ביקורו בכווית אמר נשיא סוריה, כי "לאחר שנוצר לנו אמון ברצונה של ישראל בשלום, לא היה מנוס מלחזור ולוודא שישראל אינה מתמרנת אותנו וכי עקרון 'שטחים תמורת שלום' והחלטה 242 של האו"ם עדיין תקפות מבחינתה. לפיכך אנו וישראל שלחנו נציגים לטורקיה, וזוהי מהותו של המשא ומתן הבלתי ישיר".

נשיא סוריה מבהיר כי השלב הפומבי של המשא ומתן יימשך מהמקום שבו הופסק. "במקרה שיושג בסיס משותף ברור למשא ומתן ייפתח משא ומתן פומבי כפי שהיה בשנות התשעים. ברור שהשלב השני יתחיל מהמקום שבו הפסקנו משום שמי שאומר 'אני רוצה לבטל את כל מה שסיכמנו' אינו באמת מעוניין בשלום".

אסד התייחס גם לזירה הפלסטינית והבטיח כי מסלול השיחות בין ישראל לסוריה לא יבוא על חשבון המסלול הפלסטיני. "כשפתחנו את המשא ומתן התכוונו שיהיה תיאום בינינו לבין הפלסטינים. איננו רוצים שמסלול אחד יהיה על חשבון מסלול שני, אלא שיסייע לו".

אסד נשאל גם על הקשרים של סוריה וחמאס ואמר כי "הקשרים עם חמאס אינם באים על חשבון היחסים שלנו עם אבו מאזן או עם פתח. היחסים ההיסטוריים שלנו עם פתח והרשות הם טובים וברורים ומטרתנו היא שנשיג אחדות פלסטינית".

מקורות סורים דיווחו הבוקר (חמישי) לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי הסבב השני של המשא ומתן בין ישראל לסוריה ייפתח היום באיסטנבול. דיווח זה מצטרף לדיווח מפי מקורות טורקים שפורסם שלשום, אולם הוכחש על ידי לשכת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully