וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הודח מפקד הזרוע הצבאית של חמאס?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.6.2008 / 9:17

סוכנות ידיעות פלסטינית מדווחת כי בחמאס החליטו להדיח את אחמד ג'עברי משום שהוא נותן יד לסחר בסמים, לרצח ולגניבת דלק

"מוחמד דף החליט להדיח את אחמד ג'עברי מתפקידו כמפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, ולמנות במקומו את פעיל החמאס עימאד עקל". כך מסר מקור בכיר בארגון חמאס לסוכנות הידיעות "פאל-פרס", המזוהה עם פתח. דף נחשב למפקד העל של הזרוע הצבאית. "כוחו של ג'עברי התחזק באופן כזה שלא היה ניתן להשתלט עליו בתקופה האחרונה", הסביר המקור את הסיבה המרכזית לצעד זה. "דבר זה הרגיז מאד את הנהגת חמאס בשטחים".

סיבה נוספת לצעד זה היא אי יכולתו של ג'עברי לרסן מפקדים צבאיים של חמאס, אשר החלו לגנוב לידיהם את הדלק שהועבר אל עזה מישראל, לסחור בסמים, לעצור אנשים ואף לרצוח בדם קר. בנוסף לכך ג'עברי נתפס כאדם מושחת ומפוקפק העוסק בהברחת סמים ובגניבת דלק גם הוא לטובת האינטרסים האישיים שלו.

"עימאד עקל, שמונה למפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם ברצועה, ידוע ביכולתו להתייצב מול בכירי הזרוע הצבאית", מסר המקור, שגילה כי "ידוע כי עקל עומד מאחורי חיסולם של ראג'ח אבו לחיה (מפקד בכיר במשטרה הפלסטינית שחוסל ב-2002 – נ.י), מוסא ערפאת (מפקד המודיעין הצבאי הפלסטיני שחוסל ב-2005 – נ.י) ופעילים נוספים ברצועה".

מקור אחר סיפר כי הנהגת חמאס ברצועה הביעה שביעות רצון מההחלטה להדיח את ג'עברי. המקור ציין כי דף הקפיא את התקציבים לג'עברי וכעת הוא ועקל מפקחים על ג'עברי באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully