וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של בן לאדן: "מובארק הוא פושע ובוגד"

5.6.2008 / 0:45

בקלטת שמע חדשה מתח מספר 2 באל קאעדה ביקורת חריפה על מצרים, שאינה מאפשרת לתושבי רצועת עזה לחצות את את הגבול לסיני

איימן אל-זוואהירי, סגנו של מנהיג אל קאעדה אוסאמה בן לאדן, קרא הלילה (רביעי) לסיים את המצור הישראלי על רצועת עזה ומתח ביקורת חריפה על מצרים שאינה מאפשרת לתושבי הרצועה לחצות את את הגבול לסיני. בקלטת שמע חדשה, שפורסמה באתר אינטרנט שמזוהה עם הארגון, אף כינה אל-זוואהירי את הנשיא המצרי חוסני מובארק "פושע ובוגד".

מספר 2 באל קאעדה גם התייחס בקלטת ליום השנה ה-41 למלחמת ששת הימים, שחל אתמול. לדבריו, מנהיגי מדינות ערב אחראים לתבוסה שספגו במלחמה. "מדינות ערב היו חסרות יכולת להגן על האומה האסלאמית, על מקומותיה הקדושים ועל עושרה", ציין. הוא הדגיש, כי "ישועת המוסלמים תבוא רק בדרך הג'יהאד".

לפני כשבועיים קרא מנהיג אל קאעדה אוסאמה בן לאדן למוסלמים ברחבי העולם לסייע בהסרת המצור הישראלי על רצועת עזה. "כל אחד מאיתנו אחראי להרג של בני עמנו המדוכאים בעזה", ציין בקלטת שמע. "עשרות בני אדם מתים בגלל המצור הזה". הוא הוסיף, כי "לא ניתן לשחרר את השטחים הפלסטינים ללא מאבק בממשלות ובמשטרים הקרובים ליהודים".

בתוך כך, אל קאעדה נטל הלילה אחריות לפיצוץ מכונית התופת לפני יומיים סמוך לשגרירות דנמרק בפקיסטן. בפיגוע נהרגו שמונה בני אדם ועוד 35 נפצעו. בהודעה שפורסמה הלילה באתר אינטרנט שמזוהה עם הארגון נכתב, שהפיגוע בוצע כנקמה על פרסום קריקטורות של נביא האסלאם מוחמד בעיתונות הדנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully