וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס פתח במגעים למניעת ירי אל המעברים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2008 / 19:30

משרד הפנים בעזה, הכפוף לארגון הודיע כי הוא מגנה את הירי לעבר מסוף הדלקים נחל עוז. "היורים - משת"פים עם הכיבוש"

חמאס פתח במגעים עם הפלגים האחרים ברצועת עזה במטרה לשים קץ לירי על המעברים שדרכם מועברת אספקה לרצועה. בקול ישראל דווח כי גורם רשמי בממשל חמאס אמר שהכוונה היא אך ורק למעברים המשרתים את העם הפלסטיני.

משרד הפנים בעזה, הכפוף לארגון חמאס הודיע כי הוא מגנה את הירי לעבר מסוף הדלקים נחל עוז. זאת, בתגובה לירי פצצות המרגמה לעבר המסוף, שבעקבותיו נפצע פלסטיני באורח קשה וישראל הפסיקה את אספקת הדלק לרצועת עזה. בכרוז שפרסם המשרד נמסר: "אנו מתנגדים לירי על קו חלוקת הדלק שהוביל לפציעה של אחד מהפקידים באורח קשה. מי שמבצע ירי זה הוא משתף פעולה עם הכיבוש, או שיש לו אינטרסים אישיים, או שהוא משויך לקבוצות ללא אחריות".

המשרד, שבראשו עומד בכיר חמאס סעיד סיאם, מסר עוד כי לא יעמוד בחיבוק ידיים נוכח פעולות אלה וכי הוא יערוך חקירה על מנת לאתר את מי שעומד מאחורי ירי זה. "מי שאינו מקבל עליו את העמדה המשותפת הפלסטינית, אינו משתייך לקונצנזוס הלאומי", נמסר בהודעה.

מוקדם יותר הפסיקה ישראל את אספקת הדלק לרצועת עזה, לאחר שחמושים פלסטינים ירו אש מרגמות לעבר ישראל, ופגעו במסוף הדלק היחיד ברצועה. "זו לא הפעם הראשונה בה מפסיקה החברה את העברת הדלקים כשהמסוף מאויים, וזו הגישה שהיא נוקטת מאז הפיגוע במסוף לפני כשלושה חודשים", מסר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully