וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: המשטרה עיכבה את ראש האופוזיציה

גיל קדרון

4.6.2008 / 17:09

צוונגיראי ופמלייתו נאלצו לחכות בזמן ששוטרים חיפשו בכל מכוניותיהם. ארה"ב: "זוהי התפתחות מטרידה, עליהם לשחררו מיידית"

המתיחות הפוליטית בזימבבואה ממשיכה לבעבע. המשטרה המקומית עיכבה הבוקר (רביעי) את ראש האופוזיציה מורגן צוונגיראי במחסום כביש, בזמן שניהל את קמפיין הנשיאות שלו, לבחירות שיתקיימו ב-27 במאי. צוונגיראי ופמלייתו נאלצו לחכות בזמן שהשוטרים שבמקום חיפשו בכל המכוניות שבשיירה ועילעלו בכל המסמכים שנמצאו. "זה לא היה מעצר, אלא עיכוב בלתי חוקי", אמר דוברו של צוונגיראי. "נראה שהם מעוניינים לעצור את התוכניות שלנו".

לפי האופוזיציה, 50 איש כבר נהרגו על ידי תומכיו של הנשיא רוברט מוגאבה מאז הסיבוב הראשון של הבחירות בסוף חודש מרץ, דרך עיכוב פרסום התוצאות במשך שבועות ארוכים, ועד היום. לטענתם, הצבא קיבל הוראה לירות בכל אזרח זימבבואה שייפגש עם צוונגיראי או יביע תמיכה בו. איש אופוזיציה אחר, ארתור מוטאמברה, שוחרר אתמול בערבות, לאחר שנעצר ביום ראשון בעקבות מאמר ביקורתי כלפי מוגאבה שפירסם בעיתונות המקומית. עם שחרורו תקף מוטאמברה את המלחמה הממשלתית בתומכי האופוזיציה לקראת הבחירות הצפויות, טענה דומה לאלו שהשמיע במאמרו.

"מוגאבה נחוש להפוך את כל המדינה לאזור מלחמה, במטרה לכפות את רצונו על העם", אמר צוונגיראי באחד מנאומיו. "הוא מעוניין לגנוב את הבחירות בכל אמצעי שעומד לרשותו". גם בארה"ב הגיבו בחריפות. "צריך לשחרר אותו מיד וללא פגע", אמרה דובר משרד החוץ האמריקאי שון מקורמק. "זוהי התפתחות מטרידה ביותר".

בתוך כך, אסרה אתמול (שלישי) ממשלת זימבבואה על ארגון סיוע לפעול בשטחה, תוך כדי האשמות כי הוא פועל למען האופוזיציה. "הארגון עודד או איפשר פעילות פוליטית", נאמר בהודעה הרשמית. כך דווח ברשת הבריטית ה-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully