וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: גנבו כספי חיילים משוחררים

קובי מנדל

4.6.2008 / 16:06

4 תושבי הצפון הואשמו כי שכנעו חיילים משוחררים לרכוש דירה באופן פיקטיבי וכך להוציא מאות אלפי ש"ח מהקרן של משהב"ט

ארבעה תושבי צפון הארץ הואשמו היום (רביעי) בבית משפט השלום בחיפה בהונאת "הקרן לקליטת חיילים המשוחררים" של משרד הביטחון והוצאה במרמה של מאות אלפי שקלים מקופת המדינה. התביעה טוענת כי שניים מחברי הכנופיה - ליאוניד סלפיאן בן 34 מעכו ואולג צביבל בן 31 מחיפה - יצרו קשר עם חיילים משוחררים ושכנעו אותם להשיג חוזי רכישת דירה פיקטיביים. זאת, כדי להציגם בבנק ולקבל לידיהם את הכספים שנצברו לזכותם ב"קרן לקליטת חיילים משוחררים".

בתמורה, חברי הכנופיה גבו עמלה שנעה בין 700 שקלים לכמה אלפים, על פי גודל המענק. התביעה טוענת כי בדרך זו "מכרו" הנאשמים דירה בקרית חיים לא פחות מ-15 פעמים, והוציאו במרמה למעלה מ-190 אלף שקלים. העמלה שקבלו הסתכמה בכ-43 אלף שקלים.

באישום נוסף בו מואשמים לצד סלפיאן וצביבל גם ולדימיר מיכיאלובסקי בן 60 מעכו ואשתו סבטלנה בת 57, נטען כי הם שכנעו חיילים משוחררים לרכוש כביכול את דירתם של בני הזוג מיכיאלוסקי כדי לקבל את הכספים מהקרן לקליטת החייל המשוחרר. הם פנו ל-15 חיילים משוחררים, ובדך זו הונו את קופת המדינה בסכום של כ-180 אלף שקלים, מתוכו גבו עמלה בסכום של למעלה מ-56 אלף שקלים. הארבעה מואשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף ובעבירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully