וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: תוחמר הענישה לתוקפי רופאים

פנחס וולף, נעמה טלמור ונתיב נחמני

4.6.2008 / 14:50

הכנסת אישרה הצעת חוק, הקובעת כי העונש לתוקפים יוגדל לעד שש שנות מאסר. בביה"ח בילינסון צעיר השליך חפצים לעבר רופא

גדעון צנטנר

צילום ועריכת וידאו: גדעון צנטנר)

הצעת החוק להחמרת הענישה כלפי תוקפי רופאים אושרה היום אחר הצהרים בקריאה טרומית במליאת הכנסת. את החוק יזמו חברי הכנסת חיים אורון (מרצ) ויואל חסון (קדימה). הצעת החוק נפלה בקריאה טרומית לפני כחצי שנה, והיום היא אושרה מחדש. שר הבריאות יעקב בן-יזרי (הגמלאים) לא נוכח במליאה בעת ההצבעה.

לפי ההצעה, העונש יוגדל עד לשש שנות מאסר ורף הענישה המינימלי יעמוד על שישה חודשי מאסר. "אני מקווה שהחוק יעבור סופית עוד במושב הזה" אמר ח"כ אורון. "הכנסת צריכה להעביר מסר ברור, לפיו היא רואה את הנושא הזה כחשוב". ח"כ חסון הוסיף כי "ראוי שמדינת ישראל תגן על רופאיה, שעוסקים יום יום שעה שעה בעבודת קודש".

לרגל הדיון בהצעה עלו הרופאים לירושלים להשמיע את קולם בכנסת. ד"ר נינה גיא, אשתו של ד"ר מריוס גיא שנדקר על ידי מטופל בבית החולים "קפלן" בשבוע שעבר ונפצע באורח בינוני עד קשה, הגיעה הבוקר לכנסת בליווי משלחת רופאים לכנסת במטרה להציג בפניהם את מימדי תופעת האלימות הגוברת.

תקיפה בחדר המיון

בתוך כך פורסם כי תושב פתח תקווה בן 30, ללא עבר פלילי, נחקר בחשד שהשליך חפצים לעבר רופא בחדר המיון בבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. הצעיר הגיע למקום לאחר שסבל מכאבים. הוא עוכב לחקירה, נחקר ושוחרר בערבות. נגד החשוד הוצא צו הרחקה מבית החולים ל-15 יום.

גם אתמול נרשמו שני מקרי אלימות נגד רופאים, כאשר רופא הותקף בבית החולים "אברבנל" בבת ים. בנוסף, מאבטח בית החולים "כרמל" שבחיפה, יונתן אזוב, נחבל אתמול ונפגע בעינו לאחר שהותקף על ידי מבקר. המבקר סרב לעבור בדיקה ביטחונית בכניסה לבית החולים. הרופא פונה במצב קל לטיפול רפואי בחדר המיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully