וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בשב"כ: בשארה יגייס לחיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2008 / 13:59

במכתב תשובה ל"עדאלה" נמסר כי השב"כ חוקר פעילי בל"ד מתוך חשש שיו"ר המפלגה לשעבר יגייסם לחיזבאללה. ח"כ זחאלקה: "שקר והבל"

השב"כ חושש כי יו"ר בל"ד לשעבר עזמי בשארה יגייס פעילי בל"ד מישראל לחיזבאללה. כך עולה מתשובת היועץ המשפטי לממשלה למרכז עדאלה, שאותה קיבל מהשב"כ. בתקופה האחרונה נחקרו עשרות פעילי בל"ד על ידי השב"כ ורבים מהם אף התבקשו לחתום על התחייבות שלא להיפגש עם בשארה. בעקבות המידע, שלחה עו"ד ארנה כהן מעדאלה מכתב ליועץ המשפטי, בו דרשה שיורה לשב"כ להפסיק לערוך חקירות פוליטיות נגד פעילי בל"ד.

במכתב התשובה לעדאלה, עליו חתום עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי, עו"ד רז נזרי, נכתב כי "על פי הערכת הגורמים העוסקים בכך בשירות – קיים חשש כי מגעיו של בשארה עם גורמים הקשורים עמו בישראל, עלול להיות מנוצל למטרות עוינות, לרבות לשם גיוס לפעילות בשירות ארגון חיזבאללה או שידול לפעילות בלתי חוקית אחרת, תוך הטעיה ביחס למטרתה האמיתית".

היועץ המשפטי מאשר כי באחרונה זומנו פעילי בל"ד לחקירת השב"כ, שם "הועמדו על הסיכון הגלום בקשר זה". במכתב מציין היועץ המשפטי עוד כי "הקשר עם עזמי בשארה לא נאסר, לא ניתנה לו קונוטציה פלילית כלשהי, ואין כל מטרה כדי להרתיע פעילים כלשהם לעסוק בפעילות פוליטית. כאמור, כל שאירע היה הצגת הסיכון בקיומו של קשר עם אדם שהיה במעמד בכיר המבוקש לחקירה בנסיבות חמורות".

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה מסר בתגובה, כי מדובר בדברי שקר והבל וכי מנהיגי בל"ד ימשיכו לקיים קשרים עם בשארה. "אנו דוחים על הסף את אזהרות השב"כ בכל הקשור לקשרינו עם עזמי בשארה. הטענה כי הוא מגייס אנשים לחיזבאללה היא טענה אומללה שכל מטרתה היא להפחיד את האנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully