וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לעצור הבנייה בהתנחלות עפרה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2008 / 13:38

5 פלסטינים בעלי קרקע בהתנחלות והארגונים "יש דין" ו"בצלם" טוענים: עפרה היא מאחז לא חוקי שהוקם ברובו על קרקע פרטית

הארגונים "יש דין" ו"בצלם" עתרו הבוקר (רביעי) לבג"ץ, יחד עם חמישה פלסטינים תושבי הכפר עין-יברוד שבבעלותם אדמות בהתנחלות עפרה, בדרישה לעצור את בנייתם של תשעה בתים המוקמים על אדמותיהם, ולמנוע את אכלוסם. בעתירה שהוגשה נגד שר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז מבקשים העותרים להורות לרשויות לממש צווי הריסה שהוצאו לבתים בעבר, ולהוציא צו ביניים שימנע את אכלוסם ואת חיבורם לחשמל, למים ולביוב, עד מתן פסיקה בעניין.

בעתירה נטען כי בהתנחלות עפרה הממוקמת מזרחית לרמאללה, מוקמים בימים אלו תשעה מבני קבע חדשים על אדמותיהם הפרטיות והרשומות בטאבו של חמישה פלסטינים. לטענת העותרים, רשויות החוק אינן עושות צעד כלשהו כדי לממש את צווי ההריסה שהן עצמן הוציאו.

"כבכל מקרה של בנייה לא-חוקית על ידי יהודים בגדה המערבית, שנעשית תוך גזילת אדמות פרטיות", נאמר בעתירה, "גם במקרה זה, זרוע רשויות אכיפת החוק לא מורגשת". למעשה, נטען בעתירה, עפרה היא המאחז הגדול ביותר שהוקם בגדה המערבית.

"זו עתירה ראשונה מסוגה נגד בנייה בתוככי התנחלות ממוסדת", מסביר היועץ המשפטי של ארגון "יש דין", עו"ד מיכאל ספרד. "לכל פסיקה של בג"ץ יהיו השלכות על עפרה ועל הפרקטיקה הנרחבת של בנייה לא חוקית על אדמות של פלסטינים בגדה המערבית. במקרה המדובר, בעלותם של העותרים הפלסטינים על הקרקע איננה מוטלת בספק, והיא חושפת את גזל הקרקעות השיטתי ואת העלמת העין הנפשעת של גורמי אכיפת החוק בשטחים הכבושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully