וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לישראל ידידה טובה יותר מארה"ב"

טלי גולדשטין

4.6.2008 / 13:27

מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס נאמה אמש בכנס "איפא"ק". "אמריקה עומדת מאחורי ישראל ומחויבת באופן מלא לביטחונה"

מזכירת המדינה של ארצות הברית קונדוליזה רייס תקפה אמש (שלישי) בחריפות את אירן, חמאס וחיזבאללה, וכינתה את הקשר בין ארה"ב לישראל "בלתי ניתן לערעור". רייס, שנאמה בכנס השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית "איפא"ק", אמרה כי הנשיא ג'ורג' בוש שמר על הבטחתו להמשיך ולשמור על ביטחון ישראל. כמו כן, הגדירה רייס את הברית בין שתי האומות כ"אחת ממערכות היחסים החשובות ביותר" שיש לארצות הברית. "אחרי שישים שנים, אין לישראל ידידה טובה יותר בעולם מאשר ארצות הברית", אמרה. רייס קראה בנוסף להחזרתו המהירה של החייל החטוף גלעד שליט.

לדברי רייס, שיתוף הפעולה עם ישראל בנושא מערכת הגנה מפני טילים תעזור לארצות הברית להתגונן מפני אירן. זאת בנוסף להמשך לכידת סוכנים אירניים בעירק והטלת סנקציות נוספות על האזור. עוד אמרה רייס כי על ארצות הברית לנקוט במדיניות פוליטית קשוחה במיוחד כלפי אירן. "למען השלום, אסור על העולם לאפשר לאירן להחזיק בנשק גרעיני. אירן מסוכנת אך יש לה נקודות תורפה. אנו יכולים וחייבים לנצל את נקודות התורפה האלו", אמרה.

בנאומה התייחסה רייס גם לארגון חיזבאללה, כינתה את לוחמיו "אנוכיים וקיצוניים צמאים לכוח" והאשימה אותם בחוסר אכפתיות כלפי אחיהם הלבנוניים בכך שהם כופים את רצון אירן על המדינה. לדבריה, ארצות הברית תומכת במאמצי טורקיה לתווך במו"מ בין ישראל לסוריה. "יש לבדוק את כל הדרכים שעשויות להוביל לפיתרון, אך להתמקד במסלול הפלסטיני", אמרה רייס.

עוד הוסיפה מזכירת המדינה, כי ארצה תומכת במנהיגים פלסטינים מתונים וכי לעם הפלסטיני יש סיכוי לעתיד טוב יותר. "מאבק העם הפלסטיני הוא מאבקינו ואיננו יכולים להישאר אדישים אל מול מאבקם". רייס כינתה את המצב בעזה "בעייתי", אך הוסיפה כי מדיניות הבידוד שנוקטת ארצות הברית כלפי החמאס תימשך.

לסיכום, אמרה רייס כי ארצות הברית תגן על ישראל מפני כל איום עתידי אפשרי. "אמריקה עומדת מאחורי ישראל ומחויבת באופן מלא לביטחונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully