וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לרחם

ירון שוורץ

5.6.2008 / 12:53

לצוף בבריכת מים חמימים, לתת למטפל להניע אותך ולאפשר לגבולות המוחשים להיעלם - הלקסיקון טובל בערך וואטסו

וואטסו

הלקסיקון בוחר היום להירגע בתוך בריכה שקטה וצלולה ובאותה הזדמנות לשוחח עם הדי לוי, מקיבוץ לוטן, מאסטר מקומי לוואטסו:

- תגיד, "וואטסו" זו מלה ביפנית?
"ממש לא, זה חיבור של המלים Water ו-Shiatsu, בעצם זו הייתה הברקה של ממציא השיטה, הארולד דאל. בשנות ה-80 הוא וחברים הציפו אחד את השני בתוך בריכות מים חמימות וקלטו שיש להם כלי מצוין לטיפול נפשי ופיזי. הם הקימו ארגון, בשם Waba והתחילו בהפצה עולמית".

- אז מה העניין עם הטמפרטורה?
"תמיד כשנכנסים למים אז הם או חמים מידי או קרים מדי, הטמפרטורה הקבועה (שלושים וארבע וחצי מעלות צלזיוס בדיוק) מאפשרת לבן אדם לשהות אפילו שלוש שעות רצוף במים מבלי לצאת. אנחנו רוצים לתת לגוף להירגע וחום קבוע מאפשר לכל המפרקים לנוח. הציפה הארוכה מאפשרת לגוף לשחרר את הלחץ. כמו שאתה יודע בהליכה, על האדמה, יש את כוח המשיכה שלא מרפה אף פעם. במים, יש לך פתאום תנועה חופשית ולא בשניים, אלא בשלושה מימדים. אפשר לשאול גם אותך שאלה, חווית פעם וואטסו?"

- האמת שכן, אבל אני לא זוכר כלום, עפתי למקומות אחרים, תמיד זה ככה?
"זה כל העניין, האוזניים בתוך המים, אנחנו מנותקים ממה שקורה בחוץ וכל מה ששומעים זה את הפכפוכים, את הבועיות, את הנשימה. האדם נעלם מבחינת מיקום. זה לא כמו בטיפול רגיל שאתה יודע שאתה על מיטה, ליד יש שולחן, כיסא ומנורה. בוואסטו, לפעמים יש התנתקות כל כך גדולה שאתה אפילו לא יודע אם מזיזים אותך או שלא, הגבולות המוחשיים נעלמים, המרחב הופך לדבר לא מוגדר, כל זה גורם לאדם או להיכנס מאוד פנימה, או לעוף, כמו שקרה לך, רחוק החוצה....

- אני אפילו לא זוכר מי טיפל בי אז...
"נכון, מטפל טוב, הופך בוואסטו ללא מורגש לחלוטין. אם תנסה לצוף בים המלח או בים התיכון תמיד יהיה משהו בך שיעמוד על המשמר, שיישאר ערני. כאן, המטפל מאפשר לך להרפות ללא חשש. הוואטסו הוא רק הפלטפורמה, כלומר, הביטחון בשהייה שקטה ומרפה על פני המים. מכאן, אפשר לבצע מתיחות, קיפולים, מניפולציות, הכל בהתאם לצרכים של המטופל".

- דבר אחרון, זה טוב גם לנשים בהריון?
"מחודש שלישי זה מומלץ ביותר. מעבר להזדמנות לחוות לשעה קלה את הגוף ללא המשקל העודף, זו בעיקר הזדמנות לחוות משהו שקרוב למה שהעובר מרגיש, להיות בתוך הרחם שהמים מייצרים. בצד האחר של הסקאלה, גם לבעלי מוגבלויות, נכים, זו חוויה אדירה, פתאום להניע את הגוף, לרקוד במים ולרחף.

אל תשכח שבוואטסו המטפל מחזיק את המטופל בגובה החזה. המשמעות היא שאת כל העבודה הוא עושה מצ'אקרת הלב, מה שמבטיח מעבר כמות אדירה של אנרגיה טהורה בזמן הטיפול, שמלווה את המטופל אחר כך עוד הרבה זמן והופכת בסוף לזיכרון נעים ומתוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully