וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים תיקרא "בירת ישראל והעם היהודי"

פנחס וולף

4.6.2008 / 12:38

אבשלום וילן: "מדובר בניסיון לשים מכשול נוסף לחלוקת העיר". יוזם החוק, ח"כ זבולון אורלב: "לא מדובר בויכוח פוליטי"

ירושלים אינה רק בירת מדינת ישראל בקרוב היא תהפוך רשמית בחוק לבירת העם היהודי. הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב לפיה ירושלים תקרא "בירת ישראל והעם היהודי", ההצעה הינה סמלית, ואורלב הניח אותה על שולחן הכנסת בשנה שעברה, לאחר ציון שנת ה-40 לאיחוד העיר.

לדבריו, "הצעת החוק באה לבטא את מרכזיותה של ירושלים בחיי מדינת ישראל והעם היהודי". הצעת החוק עוררה התנגדות מצד חברי הכנסת של מרצ, שלטענתם מדובר בניסיון לשים מכשול נוסף לחלוקת העיר.

העלאת הצעת החוק עוררה התנגדות בקרב סיעת מרצ. "אני לא אוהב שאנחנו עושים שקר בנפשנו", אמר ח"כ אבשלום וילן. "מטרת הצעת החוק היא לא לאפשר להגיע לפתרון נוסף בירושלים. ירושלים תהיה לתמיד בירתה של מדינת ישראל והיא סמל לכל יהודי, אבל לכתוב בחוק יסוד שירושלים היא של כל יהודי העולם, זה אבסורד. בבוא היום ירושלים תמשיך להיות בירתה של מדינת ישראל, אבל היא תהיה גם בירתה של המדינה הפלסטינית העצמאית".

ח"כ אורלב, קרא בתגובה לעבר חברי הכנסת של מרצ: "לא חשבתי שיקום חבר כנסת ציוני מתנועה ציונית ויאמר דברים שהם בעיניי כפירה עיקר. סברתי שאין צורך להיכנס לפולמוס פוליטי. לא נכנסנו לגבולות ירושלים, אבל ירושלים צריכה לבטא את דרישתנו מכל יהודי למצוא את מקומו בירושלים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully