וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתותי פיוס? אסד צפוי לבקר בביירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2008 / 11:16

אתמול הכריז נשיא סוריה כי "אם ישתפרו היחסים בין סוריה ללבנון, נפתח שגרירות בביירות". צפוי לערוך ביקור היסטורי בביירות

אסד ולבנון מתקרבים זה לזה. נשיא סוריה בשאר אסד אמר (שלישי) כי אם ישתפרו היחסים בין סוריה ללבנון, אפשר שסוריה תפתח שגרירות בלבנון. אסד אמר כי ארצו תשתף פעולה עם כל ממשלה שתמונה בלבנון. "פתיחת שגרירויות מצריכה יחסים טובים בין שתי המדינות. אני ביקשתי זאת כבר בשנת 2005", ציין אסד במהלך ביקורו במפרץ.

להצהרה זו של אסד מצטרפים דיווחים נוספים על התקרבות בין שתי המדינות לאחר בחירתו של מישל סלימאן לתפקיד נשיא לבנון. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס", לאחר שתורכב הממשלה החדשה בלבנון צפוי סלימאן לבקר בשבוע הבא במספר מדינות ערביות, ובהן בסוריה. אם תיכשל הרכבת הממשלה, יידחה הביקור לסוף החודש. כזכור, בטקס השבעתו אמר סלימאן כי לבנון תשאף לחדש את היחסים עם סוריה.

אולם הדיווח שמעיד יותר מכל על התקרבות בין הצדדים הוא על ביקור צפוי של אסד בלבנון. אתרים ערבים דיווחו השבוע מפי מקורות ערבים, כי הנשיא הסורי מתכוון לערוך "בקרוב מאוד" ביקור היסטורי בביירות, שם הוא צפוי להיפגש עם סלימאן ולברכו אישית על בחירתו לנשיא. המקורות ציינו כי ממשלת לבנון עודכנה בדבר הביקור וכי שתי הבירות החלו לארגנו. "אסד צפוי להכריז על עידן חדש בין שתי המדינות, שיתבטא בכינון יחסים דיפלומטיים ובפתיחת שגרירות סורית בביירות", הוסיפו.

יחסיהם של סוריה ולבנון הגיעו לשפל לאחר חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר ומנהיג האופוזיציה האנטי-סורית, רפיק אל-חרירי בפיצוץ מכונית תופת בלב ביירות. חקירת האו"ם ייחסה את תכנון ההתנקשות לסוכני מודיעין סוריים. אם יבקר אסד בלבנון יהיה זה ביקורו הראשון במדינה מאז שנת 2000, כאשר נכח בוועידת הליגה הערבית בביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully