וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פיזר בגז מדמיע פעילי שמאל בניעלין

יהושע בריינר

4.6.2008 / 14:40

המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. "הלכנו לכיוון הדחפורים בידים מורמות ובהזדמנות הראשונה צה"ל תקף"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ישראל פוטרמן. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כמאה פעילי שמאל ופלסטינים הפגינו הבוקר (רביעי) נגד המשך בניית גדר ההפרדה בניעלין. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, ובצה"ל פיזרו את ההפגנה בעזרת גז מדמיע. לטענת המפגינים, תוואי הגדר במקום צפוי להותיר מאות דונמים מאדמות ניעלין מערבית לגדר, ולמעשה "לסלול את הדרך לסיפוחן להתנחלות חשמונאים".

"בסך הכל הלכנו לכיוון הדחפורים בידיים מורמות ובהזדמנות הראשונה צה"ל תקף אותנו בגז מדמיע", אמר קובי סיץ, פעיל שמאל שמפגין במקום. "בית הדין הבינלאומי בהאג אמר כי בניית הגדר כאן היא בלתי חוקית ובג"ץ פשוט משתף פעולה עם הצבא כשזה נוח לו". מוחמד אמירה מניעלין טען, כי האדמות שמופקעות הן אדמות של דודו. "יש לנו סך הכל שלושים דונם של אדמה שהצבא גונב לנו אותם, זוהי אדמתנו ואנו באים לכאן כדי להפגין ללא אלימות, אנו רק מעוניינים בעצי הזית שלנו".

גורם צבאי אמר מנגד, כי "המפגינים פועלים בשטח בצורה צבאית החל מדרכי הגעתם למקום ועד לדרכי פעולות ההפגנה שכוללות הדלקת שריפות במכוון וביום פציעות. מעניין שאותם פצועים נפצעים בכל יום מחדש". כמו כן, אמר הגורם הצבאי במקום כי "המפגינים משלהבים את ההמון באזור, זאת למרות שבג"ץ אישר את תוואי הגדר הנוכחית שלא כמו במקרה של בילעין".

בצה"ל טוענים כי המדינה הגיעה להסדר עם בעל האדמות במקום וכי מטרת ההפגנה הינה פרובוקציה בלבד. לאחרונה החל צה"ל בפעילות העתקת כ-400 עצי זית מתוואי הגדר לעבר השטח הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully