וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הילדים: "מאחל לאליאור חן סוף רע"

נתיב נחמני

4.6.2008 / 12:50

אביהם של הילדים, שלפי החשד נפלו קורבן להתעללות, אומר בעקבות מעצרו של חן: "הוא מסוכן. אני אשן בשקט כשהוא יהיה מאחורי סורגים"

"אליאור חן הוא איש מסוכן. אני ארגע רק כשהוא יהיה מאחורי סורגים". כך אמר אביהם של שמונת הילדים, שלפי החשד נפלו קורבן להתעללות בידי אמם וקבוצת גברים חרדים, בראשם עמד "הרב" אליאור חן, שהסגיר את עצמו היום לידי המשטרה בסאו פאולו שבברזיל. חן הסגיר את עצמו לאחר שחש כי המצור עליו מתהדק, וכי השוטרים צפויים להגיע אליו בימים הקרובים ולעצור אותו.

"אי אפשר לדעת אם הוא ינסה לעשות עוד דבר כזה. אני מאחל לו שייפטר מהעולם או שיינמק בכלא", אמר האב בראיון לקול ישראל. "חן עבד עליי. למדתי איתו ביחד והיה קשר טוב בין שתי המשפחות. היינו עוזרים אחד לשני, ולא היתה דרך לדעת שזה אדם כזה. הוא יצר קשר עם אשתי וניסה לגנוב את הילדים ואת הבית. הוא איש חכם מאוד, וידע להשתמש בכל הדרכים האפשריות. אני רק מתנחם בכך שהוא לא הצליח לעבוד ככה על עוד אנשים".

"אשתי היתה תמימה והוא ניצל את התמימות שלה", סיפר. "היא גם עשתה כמה טעויות בעניין. הוא התאהב בה לפני שלוש שנים, בעוד הוא צעיר ממנה ב-11 שנים, נשוי עם ילדים. ככה אפשר להבין איזה איש מתועב הוא. אז הוא החל להתעסק בקבלה מעשית וכישופים".

לדבריו, יש סימני שיפור קטנים במצבו של הילד הקטן, שמאושפז עדיין בבית החולים במצב קשה. האב הוסיף כי אשתו מתחרטת על מעשיה. "היא היתה אשה ואמא מאוד טובה לפני כן. כולם יכלו להעיד עלינו שהיינו משפחה טובה. הרבה עובדים סוציאליים שראו את הילדים אמרו שהם מיוחדים, ושלא רואים עליהם סימן להתעללות. אני שמח על כך שהילדים שלי מאוד מיוחדים ומתוקים, כל אחד בפני עצמו. הם אוהבים את אמא, וחושבים שהיא נפלה קורבן בכל הנושא". עוד סיפר, כי היה מעורב בתהליך ההסגרה של חן, וכי היה בקשר רציף עם המשטרה בעניין.

משפחתו של חן בבלגיה

לפני כשלושה חודשים נחשפה פרשה חמורה של התעללות בשמונת ילדי משפחה חרדית בירושלים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה הינו חן, החשוד בכך שיחד עם אחרים הוביל התעללות פיזית ונפשית בילדים. לפי הראיות שנאספו, חן ראה עצמו כ"רב" ובעל סמכות רוחנית, וטען באוזני מאמיניו, כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" ו"להוציא מהם את השדים". על פי הראיות, "תיקונים" אלו כללו התעללות קשה ביותר בילדים. כתב אישום בפרשה הוגש נגד אם המשפחה ושלושה מכרים נוספים. אביהם של הילדים נעצר עם גילוי הפרשה אך שוחרר והוא אינו חשוד בהתעללות.

עם חשיפת הפרשה נמלט אליאור חן מהארץ והסתתר בברזיל. לפני חודש וחצי התקבלה בשגרירות ישראל בברזיליה בקשה להסגרת חן. השגרירות העבירה את הבקשה לרשויות בברזיל, תוך הסבר על הנסיבות המיוחדות של הפרשה, דחיפותה וחומרתה. שלושה ימים אחר כך חתם שופט בית המשפט העליון הפדרלי בברזיל על צו מעצר נגד חן, והיום הוא נעצר על ידי משטרת ברזיל ורפ"ק יוסי קליין ממשטרת ישראל.

אשתו של חן, רות, הורשתה לצאת מהארץ, ועברה לגור בבלגיה אצל קרובי משפחה יחד עם ארבעת ילדיה. הרשויות במדינה הוציאו את הילדים מחזקתה של רות, והעבירו אותם לידי משפחה אומנת. בין ארבעת הילדים גם תינוקת כבת ארבעה חודשים. עורך דינו טען אז כי הדבר נעשה במטרה להפעיל לחץ על חן כדי שיסגיר עצמו.

"לא רצה לפגוע בקהילה היהודית"

"אליאור חן החליט להסגיר את עצמו כדי למנוע פגיעה בקהילה היהודית בברזיל", אמר היום פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי לוואלה! חדשות. "היו פרסומים על כך שהקהילה היהודית מארחת אדם שעשה מעשים נוראים, ולכן הוא הסגיר עצמו. הסיבה להסגרה לא קשורה למשטרת ישראל".

קצין אגף החקירות במרחב ציון בירושלים, סנ"צ מוטי אדרי, אמר לוואלה! חדשות כי "חן לא הסגיר את עצמו מטוב לבו ומחשש לפגוע ברגשות הקהילה היהודית". לדבריו, ההסגרה התאפשרה בשל לחצים שהפעילו גורמים במשטרה ובמשרד המשפטים, וכן בשל קשר שניהלה המשטרה עם גורמים בקהילה החרדית בארץ ובחו"ל. עוד ציין אדרי כי המשטרה "לא דרשה ולא ביקשה, אף לא במרומז, כי יש לקחת מאשתו של החשוד את הילדים על מנת להפעיל עליו לחץ להסגיר עצמו".

לפי כתב האישום שהוגש נגד האם, מסכת ההתעללות נגד ילדיה כללה טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים והאכלה בצואה. באחד המקרים נאשמת האם, שיחד עם חברים נוספים, היכתה באגרופים את בנה בן השלוש וחצי בראשו עד שסבל מדימום תוך גולגולתי, והפך לצמח. במקרה אחר שרפה האם יחד עם גברים נוספים את גפיו של ילד אחר, ואז הם שפכו אלכוהול ומלח על הכוויות.

עדכון ראשון: 10:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully