וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: ספרי לימוד לא יוחלפו במשך 5 שנים

פנחס וולף

4.6.2008 / 9:43

החוק החדש, שיזם תלמיד בית ספר, יפסיק את החלפת הספרים בצורה בלתי מבוקרת, ויביא לחיסכון בהוצאות המשפחתיות

ספרי הלימוד במוסדות החינוך לא יוחלפו במשך חמש שנים – כך אישרה הכנסת אמש (שלישי) בקריאה שניה ושלישית. על פי הצעת החוק של יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יעקב מרגי, שרת החינוך תמנה את אחד מעובדי משרדה, וזה יקבע את רשימת ספרי הלימוד המאושרים במוסדות החינוך המוכרים.

בשל ההחלטה, לא יתאפשר להחליף את ספרי הלימוד במשך חמש השנים הבאות, גם אם השלטון יתחלף בינתיים. רק בנסיבות מוצדקות כמו שינוי תכני הלימודים, ובכפוף לאישור הגוף המוסמך במשרד החינוך, ניתן יהיה לעשות זאת.

לדברי יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור, שהציג את החוק במליאה, מטרת החוק היא מניעה של החלפת ספרים בצורה בלתי מבוקרת. החוק גם יעזור בצמצום הנטל הכלכלי הכרוך ברכישת ספרים, כאשר כעת נאלצים הורים לרכוש עבור ילדיהם ספרי לימוד חדשים, על אף שיש בידיהם ספרים ישנים בהם השתמשו האחים הבוגרים.

לדברי ח"כ מרגי, את החוק יזם תלמיד בית ספר שליווה אותו בכנסת ה-16 במסגרת "יום פרלמנטר צעיר". "זה היה רעיון שלו", הוא אמר. "חוק פשוט, שבגלל הביורוקרטיה נדרשה קדנציה נוספת להעביר אותו. טוב שאפשר לראות יוזמות חיוביות של תלמידים – שימשיכו לשלוח לנו רעיונות, ואנחנו נחוקק אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully